Hehe, nä. Fortfarande ingen isolering i taket i min nya lgh pga att de bygger vindslägenheter & allt är bortrivet nu.
15 grader inomhus & ff svinkallt ute......så för mig känns det som vinter ff.
Växterna har tagit en del stryk av flytten, otroliga temperaturskillnader inomhus (mellan 9-18 grader beroende om vi kör extra element & aggregat), trångt med utrymme överallt då de även renoverar badrum + kök. Gubbar som ränner här hela dagarna.
Sen har vi inte haft ventilation som fungerar sedan inflytt 1 december om det även påverkar? Har inte haft möjlighet att öppna då det blir än kallare.
Vi har heller inte haft förråd då de bygger nya. Hade vindförråd tidigare. Så allt som ska stå där står inne i lgh:en. Så varken förråd, toa, kök går att förvara i. Inte heller hallen där de har sina verktyg & behöver space.
Så 49 kvadratmeter vi i vanliga fall tycker är minsta laget har blivit kanske 20....
Mitt liv är kortfattat misär (hoppas det är ok att använda det ordet med tanke på saker som händer i världen nu), det känns så iaf. Men jag ser ljuset. Idag ska de vara klara inomhus iaf så vi kan börja använda toalett & kök & hall & förråd.
Då slipper vi allt ränn med gubbar inomhus.
På taket blir det inte isolerat förrens i slutet av Mars. Så jag håller tummarna på att det blir mildare väder fort.
Om växterna får mer ljus nu är det ju bra. Många ser risiga ut. Alla sticklingar ser döda ut & det tror jag de är. Låter de stå tv. iaf.
Så om mitt egna liv vart rörigt så har nog växternas liv vart än mer tokigt.
Det kommer dock bli bra snart. När väl allt står klart är förutsättningarna i denna lgh bättre än den förra.
Även för mig blir allt toppenfint! Bara att stå ut.
Jag visste om det mesta av förutsättningarna när jag flyttade. Utan WC, gubbar som springer här etc. Dock drog det ut på tiden (hade visserligen räknat med det också) men framförallt hade jag ingen aning om att det inte skulle vara isolering på taket. Det har vart otroligt jobbigt.
Svinkallt & jag är nojjig med aggregaten som pumpar luft. Vågar inte ha dem igång nattetid el när vi inte är hemma & då droppar värmen direkt.
Till råga på allt har vattenrören spruckit 2 ggr så vi har stått utan vatten i princip 2 veckor.
Jaja, vilken röra....
Men nu är det snart över....
Jag har ju lite sådder på jobbet som grott.
Olivskotten är små men verkar må bra.
Kan passa på att fråga en sak.
Citrusväxterna som är frösådda är ju tåligare än de citrusar man köper. Det har jag märkt tydligt.
Är det lika med olivväxter som är frösådda?
Är de tåligare de med?
Ska försöka vara lite gladare om ett par veckor. Då är det mesta klart & jag har fått ordning. El vi.
Desutom längtar jag sååå till jag kan sätta alla chilissar. Har ju fått en hel del från snälla odla-medlemmar.

Har en fin (relativt stor balkong för att ligga mitt i gbg-city) med rätt mycket sol. Ska snart börja bygga mitt växthus som ska stå där.