Full version: houndres and tousands
therese.kvist
Hur gick det för er som odlade tomaten houndres and tousands förra året?
Blev resultatet som de utlovade?
Pata
Det blev lite blandat resultat, men den plantan som gav mest gav minst hundra frukter, vi plockade lite då och då. Så vi fick ingen megaskörd på en gång. Tomaterna var mycket små, de flesta något större en stor ärta. Den var söt och relativt god. Vår då 1,5 åriga dotter åt upp 98%

100 & 1000s uppe i hörnet, tyvärr hittade jag ingen bra bild
Sara i zon 7
Här i norra Sverige tror jag inte vi fick smaka en enda. De hann inte helt enkelt, fast MASSOR av kart. Jag kommer inte att sätta dem igen.

Sara
Nauti
Jag var väldigt missnöjd med den. Den slukade såväl vatten som näring och ändå hände inte särskilt mycket. Det blev litet grönmassa men en väldigt massa tomatkart som tog riktigt lång tid på sig att mogna. Jag är inte alls imponerad och jag kommer aldrig att odla den igen.
Limpan86
Hej

Jag bor i Stockholm och mina föräldrar bor i södra Östergötland och vi odlade tre plantor var. Jag håller med tidigare inlägg om att tomaterna blev väldigt små. Däremot hade varken jag eller mina föräldrar problem med mognaden. Jag hade färdiga tomater i Augusti och åt säkert hundratals ända in i oktober. De var söta och goda men mer som snacks än att ha till mat på grund av storleken. De är säkert jätteroliga att ha om man har barn hemma. Sammanfattningsvis: De var goda och gav mycket frukt och är enligt mig väl värda att odla som en kul grej. Har du bara utrymme för en eller två tomatsorter kanske du ska prioritera annorlunda.

Lycka till!
Pata
CITAT (Limpan86 @ 18-01-2010, 22:41) *
Hej

Jag bor i Stockholm och mina föräldrar bor i södra Östergötland och vi odlade tre plantor var. Jag håller med tidigare inlägg om att tomaterna blev väldigt små. Däremot hade varken jag eller mina föräldrar problem med mognaden. Jag hade färdiga tomater i Augusti och åt säkert hundratals ända in i oktober. De var söta och goda men mer som snacks än att ha till mat på grund av storleken. De är säkert jätteroliga att ha om man har barn hemma. Sammanfattningsvis: De var goda och gav mycket frukt och är enligt mig väl värda att odla som en kul grej. Har du bara utrymme för en eller två tomatsorter kanske du ska prioritera annorlunda.

Lycka till!

Håller med fullständigt, samma erfarenhet har jag.

Patrik
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon