Gossen Ruda
14-01-2010, 18:56
För den som missat saken, det har varit dåligt med förhandstips i TV tycker jag.
Edit: Ok, jag vet att jag kastade om "kl" men rubriken går inte att ändra.
Aqvakul
14-01-2010, 19:05
Antikrundan är "gjuten"....
sommarhumla
14-01-2010, 19:14
Tack för tipset!!!
Gudrun i Göteborg
14-01-2010, 19:19
Skall sitta som klistrad!
Eva i Höga
14-01-2010, 19:34
Vill gärna hinna titta på det, kom hem från jobbet nu men ska försöka hinna.
Inga från Närke
14-01-2010, 19:35
Repris i morgon om ni inte hinner idag vid 15 cirka.
CITAT (Inga från Närke @ 14-01-2010, 19:35)

Repris i morgon om ni inte hinner idag vid 15 cirka.
och den 20:e kl 20 på SVT24
Nu ska jag försöka få "gubben" att byta kanal
Aqvakul
14-01-2010, 21:04
Nästa vecka ska Maud Olofsson medverka och visa sin samling av mortlar. Känns rätt onödigt faktiskt.....
Bengalow
14-01-2010, 21:04
På söndagar kl 12 i TV 4+ går "Dickinson Real Deal", ett likande program, med direkt försäljning av "antika" prylar. Antingen gör man affär med mäklaren, eller också väljer man att auktionera bort sin "värdefulla" pryl. Resultat direkt. Det är en fantastiskt bra serie....visserligen engelska grejer men dom är ju vägledande i prissättning.
Meriona
14-01-2010, 21:07
CITAT (Bengalow @ 14-01-2010, 21:04)

På söndagar kl 12 i TV 4+ går "Dickinson Real Deal", ett likande program, med direkt försäljning av "antika" prylar. Antingen gör man affär med mäklaren, eller också väljer man att auktionera bort sin "värdefulla" pryl. Resultat direkt. Det är en fantastiskt bra serie....visserligen engelska grejer men dom är ju vägledande i prissättning.
Lite typ som antikdeckarna då. Intressant, men har inte den där hjärtliga stämningen som Antikrundan har. Men din engelska variant har jag inte sett (vem kollar TV söndag lunch liksom), kanske är det minst lika trevligt!
Gossen Ruda
14-01-2010, 21:23
Äntligen upptäckte jag att jag hade något liknande som det som visades i programmet, ett snäckskrin. Ganska likt det i programmet men i mitt står det "Remember me". Lite skadat men säkert värt en slant. Alla gillar dock inte sånt. När vi hade styrelsemöte i Entomologklubben hemma hos mig och jag visade det för Ted von Proschwitz, snigel och snäckexperten från Naturhistoriska muséet, var han inte direkt gillande. Tydligen tillverkas såna fortfarande och det är då givetvis rovdrift på snäckor. Mitt kunde han dock acceptera eftersom det var gammalt. Annars var det väl inte så många dyrgripar som visades upp i programmet, utom madonnan då.
takstigen
14-01-2010, 21:26
Ja det är ett bra program
Bengalow
14-01-2010, 22:18
Nej, Meriona, Antikdeckarna är inget jag föll för. Det är mest en massa pladder hos någon mer eller mindre kändis, som visar upp sin familjs klenoder. Visserligen kunniga programledare, men saknar helt "Antiksrundans" och "Dickinsons" charm. För övrigt är "Antikrundan" ett engelskt original - "Antiques Road Show" som går ännu på BBC
skogstroll
15-01-2010, 08:24
CITAT (Aqvakul @ 14-01-2010, 21:04)

Nästa vecka ska Maud Olofsson medverka och visa sin samling av mortlar. Känns rätt onödigt faktiskt.....
I kön (gårdagens program) fick jag se en kvinna som höll en likadan gammal fin kakburk som min gubbe har ärvt för länge sedan. Jag är så glad i den och har börjat använda den mer nu just som kakburk, och ställer den dirket på kaffebordet till gästerna. Många har beundrat den gamla burken och dess patina.
Den är säkert inte så värdefull pengamässigt, men det hade varit intressant att få lite mer fakta om den.
Jag gillar skarpt Antikrundan med alla dessa gamla härliga föremål, speciellt om det finns en historia bakom också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.