Gossen Ruda
För den som missat saken, det har varit dåligt med förhandstips i TV tycker jag.

Edit: Ok, jag vet att jag kastade om "kl" men rubriken går inte att ändra.
Aqvakul
Antikrundan är "gjuten".... wub.gif tummenupp.gif

sommarhumla
Tack för tipset!!! tummenupp.gif
Gudrun i Göteborg
Skall sitta som klistrad!
Eva i Höga
Vill gärna hinna titta på det, kom hem från jobbet nu men ska försöka hinna.
Inga från Närke
Repris i morgon om ni inte hinner idag vid 15 cirka.
ylvahi
CITAT (Inga från Närke @ 14-01-2010, 19:35) *
Repris i morgon om ni inte hinner idag vid 15 cirka.

och den 20:e kl 20 på SVT24

Nu ska jag försöka få "gubben" att byta kanal whistling.gif
Aqvakul
Nästa vecka ska Maud Olofsson medverka och visa sin samling av mortlar. Känns rätt onödigt faktiskt.....
Bengalow
På söndagar kl 12 i TV 4+ går "Dickinson Real Deal", ett likande program, med direkt försäljning av "antika" prylar. Antingen gör man affär med mäklaren, eller också väljer man att auktionera bort sin "värdefulla" pryl. Resultat direkt. Det är en fantastiskt bra serie....visserligen engelska grejer men dom är ju vägledande i prissättning.
Meriona
CITAT (Bengalow @ 14-01-2010, 21:04) *
På söndagar kl 12 i TV 4+ går "Dickinson Real Deal", ett likande program, med direkt försäljning av "antika" prylar. Antingen gör man affär med mäklaren, eller också väljer man att auktionera bort sin "värdefulla" pryl. Resultat direkt. Det är en fantastiskt bra serie....visserligen engelska grejer men dom är ju vägledande i prissättning.

Lite typ som antikdeckarna då. Intressant, men har inte den där hjärtliga stämningen som Antikrundan har. Men din engelska variant har jag inte sett (vem kollar TV söndag lunch liksom), kanske är det minst lika trevligt! tummenupp.gif
Gossen Ruda
Äntligen upptäckte jag att jag hade något liknande som det som visades i programmet, ett snäckskrin. Ganska likt det i programmet men i mitt står det "Remember me". Lite skadat men säkert värt en slant. Alla gillar dock inte sånt. När vi hade styrelsemöte i Entomologklubben hemma hos mig och jag visade det för Ted von Proschwitz, snigel och snäckexperten från Naturhistoriska muséet, var han inte direkt gillande. Tydligen tillverkas såna fortfarande och det är då givetvis rovdrift på snäckor. Mitt kunde han dock acceptera eftersom det var gammalt. Annars var det väl inte så många dyrgripar som visades upp i programmet, utom madonnan då.
takstigen
Ja det är ett bra program
Bengalow
Nej, Meriona, Antikdeckarna är inget jag föll för. Det är mest en massa pladder hos någon mer eller mindre kändis, som visar upp sin familjs klenoder. Visserligen kunniga programledare, men saknar helt "Antiksrundans" och "Dickinsons" charm. För övrigt är "Antikrundan" ett engelskt original - "Antiques Road Show" som går ännu på BBC
skogstroll
CITAT (Aqvakul @ 14-01-2010, 21:04) *
Nästa vecka ska Maud Olofsson medverka och visa sin samling av mortlar. Känns rätt onödigt faktiskt.....

giggle.gif
zissi
I kön (gårdagens program) fick jag se en kvinna som höll en likadan gammal fin kakburk som min gubbe har ärvt för länge sedan. Jag är så glad i den och har börjat använda den mer nu just som kakburk, och ställer den dirket på kaffebordet till gästerna. Många har beundrat den gamla burken och dess patina.
Den är säkert inte så värdefull pengamässigt, men det hade varit intressant att få lite mer fakta om den.
Jag gillar skarpt Antikrundan med alla dessa gamla härliga föremål, speciellt om det finns en historia bakom också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon