tepa
Hej

Min dimfontän har börjat "dimma" dåligt. Den är väl inte ens ett år gammal. Jag har bytt vatten emellanåt, men vet inte
riktigt hur ofta man borde ? Ska själva pumpen rengöras och hur då? Jag tror det finns flera här på forumet som har en
sådan. Behöver råd hur jag ska göra, tack.

Mvh Tepa
Nauti
Helst skall man endast använda rent avjoniserat vatten till dem för att öka livslängden. Om man skall ta från kran skall man alltid använda kallt vatten. Du kan ju testa att göra rent inuti den? Det måste väl gå, det kanske bara blivit kalkavlagringar som förhindrar att den fungerar lika effektivt som den gjorde från början. En rengöring låter som en bra början.
tepa
Tack Nauti. Men jag har ju ingen aaaning om hur man ska rengöra ? Pumpen alltså.

Hälsn Tepa
Nauti
Jag har ingen pump i min :/ I min kommer vattnet ovanifrån, från en vattentank som jag får fylla på då och då. Men det är väl samma princip med ultraljud som skapar dimman? Jag har ingen aning om hur din modell fungerar men jag tycker att det borde gå att rengöra den, på min är det bara att lyfta på vattentanken hos och så kan man torka rent.
tepa
Okej, nu har jag kalkat av den. Hade avkalkningsmedel hemma. Sköljde pumpen ordentligt och så provade jag.
Nu är det mycket mera fart på den !

Hälsn Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon