Full version: Inför säsongen 2010
Jonson
Fick upp växthuset sent mitten juli 2009. Men nu ser jag fram emot 2010 antar att man inte köper plantor utan frö när man odlar i växthus? Jag undrar vart ni vänder er? vart finns det bästa utbudet? online? lokal handlare? /Simon
Åsa, mälardalen zon 2
Runåbergs shoppar jag hos, de har bra fröer anpassade för odling här i sverige + kanske någon påse på trädgårdsmässan i Älvsjö.

Jag börjar så primörer i markbäddarna i växthuset så snart marken tinar.

Runåbergs frökatalog är en kombination av frökatalog och odlingsinstruktion, de har den bästa och mest utförliga odlingsinstruktionen av alla firmor, odlingsinstruktionen för varje växtslag hittas även på hemsidan. De ger även instruktioner i hur man odlar eget frö etc. (inga bilder dock men man kan hitta bilder på sorterna på Googles bildsök)

http://www.runabergsfroer.se/html/index.htm
HelenN
Oj, det finns ju en uppsjö av fröfirmor både på nätet o i de lokala plantskolorna. Det du ska kolla lite på är att bäst före datumet inte gått ut och grobarheten. Här på Odla har vi ju haft "frökedjor" i flera år...de rekomenderar jag.....billigt o stort utbud:)

Är det några speciella blommor du tänkt att så??? Jag har massor med fröer, så PMá mig.....så kan jag skicka lite.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon