Bilbo i Trollbäcken
Jag är en trädgårds nörd och eftersom det är mitt största intresse spenderar jag också en stor del av mina slantar på min trädgård. Jag lägger inte alla ägg i en korg så att säga utan är notoriskt otrogen med var jag handlar.

Jag har varit "med trädgård" i 10 år och har hundratals erfarenheter av att handla växter och alla tillbehör (näring, jord, krukor etc) och jag saknar ett forum för att som konsument kunna recensera de olika butikerna och kedjorna baserat på kvalité i deras produkter, pris och hur man som kund blir bemött.

Jag tänkte att detta forum kanske skulle passa för detta? Alla som har någon erfarenhet av en kedja eller en särskild plantskola eller butik på Internet kan här dela med sig av sina erfarenheter.

Det skulle sätta press på trädgårdnäringen i Sverige om vi som betalar för den också ställer krav på dess utformning, kvalité och kundbemötande, det är min tanke.

Någon som vill börja eller har andra tips om detta forum redan finns eller om man kan organisera det på annat sätt?
Nauti
Tror man måste organisera det på något sätt som du säger. Alla kan inte sätta sig och skriva i en tråd vad de tycker om vartenda trädgårdsföretag de handlat på tongue.gif

Någonting man kan göra som vore användbart är att föreslå för administratörerna att fixa till en sådan tjänst, någonting som liknar det där på Eniro där man sätter betyg på företag, fast begränsat till trädgårdsbranschen.

Jag har inte tänkt på det förut men det vore en väldigt användbar grej smile.gif
*Stintan*
CITAT (Bilbo i Trollbäcken @ 17-01-2010, 13:13) *
Jag är en trädgårds nörd och eftersom det är mitt största intresse spenderar jag också en stor del av mina slantar på min trädgård. Jag lägger inte alla ägg i en korg så att säga utan är notoriskt otrogen med var jag handlar.

Jag har varit "med trädgård" i 10 år och har hundratals erfarenheter av att handla växter och alla tillbehör (näring, jord, krukor etc) och jag saknar ett forum för att som konsument kunna recensera de olika butikerna och kedjorna baserat på kvalité i deras produkter, pris och hur man som kund blir bemött.

Jag tänkte att detta forum kanske skulle passa för detta? Alla som har någon erfarenhet av en kedja eller en särskild plantskola eller butik på Internet kan här dela med sig av sina erfarenheter.

Det skulle sätta press på trädgårdnäringen i Sverige om vi som betalar för den också ställer krav på dess utformning, kvalité och kundbemötande, det är min tanke.

Någon som vill börja eller har andra tips om detta forum redan finns eller om man kan organisera det på annat sätt?

En reklamavdelning menar du? Tror du Odla är så intresserad av en sån avdelning när de själva är ett företag som säljer fröer/plantor.

Jag tycker det skrivs rätt mycket om det du efterfrågar i Trädgårdsavdelningen. Så fort någon frågar brukar det komma svar med rekommendationer till olika företag och även varningar för andra.
Bilbo i Trollbäcken
Jag tänkte mig ingen reklamavdelning utan mer ett forum där man som trädgårds konsument skulle kunna lämna omdömen om butiker eller produkter. Det skull sannerligen sätta press på trädgårdsbranschen och kunna leda till bättre preiser, utbud och framförallt service.

Jag tänker mig typ som Tripadvisor som är en tjänst där man kan ge omdömen om hotell så andra kan se och bestämma var de ska bo därefter.

Jag har några skräckupplevelser under åren från personal i planskolor men också många solskenshistorier.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon