Trollvinter
Jag såg en underbar röd Chrysanthemum förra sommaren i en park i Arvika. Det såg ut nästan som Margueriter. Men jag vet inte... Någon som vet vad det är? Jag vill SÅ gärna försöka få tag på frö.
Den var ofantligt rikblommande, buskig - och jag älskar färgen! biggrin.gif

Hjälp! help.gif

[attachment=46355:Chrysanthemum_Red.jpg]
Helen i Piteå Zon 5
Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig med namnet på växten men... tycker du ska ringa parkförvaltningen i Arvika och fråga dom, där får du nog absolut rätt svar. Lycka till! Berätta sedan gärna här vad det var yes.gif
anki/ronninge
CITAT (Trollvinter @ 17-01-2010, 23:02) *
Jag såg en underbar röd Chrysanthemum förra sommaren i en park i Arvika. Det såg ut nästan som Margueriter. Men jag vet inte... Någon som vet vad det är? Jag vill SÅ gärna försöka få tag på frö.

Hjälp! help.gif

tittade efter just den röda chrysanthemum, den finns i den mixade fröpåsen hos några fröhandlare jag sett här på nätet.
Bengt i Särö
CITAT (Trollvinter @ 17-01-2010, 23:02) *

Hjälp! help.gif

[attachment=46419:ChrysDuc...burg_Red.jpg]

Hej anki/ ronninge.

Jag tror att det är en Chrysanthemum för sommar plantering,det syns på bladen samma blad som den vita
som planteras ut på våren i krukor och dyligt.
Tyvär så vet jag inte namnet på åvanstående,men det fins säkert i plantskolor till våren.

Men den som fins som PERENN är bilden som visar CRYSANTEMUM rubellum '"Duchess of Edinburgh"röd
Jag tycker bättre om Crysanthemum rubellum "Lady Clara" mörkrosa 70cm.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon