Full version: Vilka rosor på Ven?
nevva
Såg någon Bygglovs första program i år? Är nyfiken på vad det är för rosor som killarna på Ven har i sin trädgård?
De var ju enormt storblommiga!
gulmåra
Nej, jag såg inte programmet! Kanske någon annan gjort det och t o m lyckats känna igen rosen. Kan vara svårt från endast bild.
I värsta fall får du maila tv4 och fråga! Ibland kan man bli smått desperat som rostok rotfl.gif
nevva
CITAT (gulmåra @ 18-01-2010, 20:21) *
Nej, jag såg inte programmet! Kanske någon annan gjort det och t o m lyckats känna igen rosen. Kan vara svårt från endast bild.
I värsta fall får du maila tv4 och fråga! Ibland kan man bli smått desperat som rostok rotfl.gif

Jo, funderar på det! smile.gif
renate
Jag såg programmet men vilken rossort det var såg jag inte,fin var e.Ska kolla om jag hitta programmet på webben.
nevva
Jag frågade på Bygglovs (Hemmakanalen) forumsida och fick svar! Det är Ingrid Bergman sade de. Case closed!
smile.gif
Kajsa
Där nere i zon 1 blir dom nog stora, men det är en kinkig Tehybrid som bara det bästa duger åt. Har ett par st här i varmaste söderläget vid en vägg. Otroligt vacker men här i zon 3 - 4 är det på gränsen.

nevva
Tack Kajsa! Det var bra information. Jag tänkte nog det att Ven har ett bra klimat, med tanke på hur frodiga de rosorna var.(Det är inget för mig i zon 4-5)
nevva
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon