blomkronan
Förra året fick jag tag på frön till känguruäpple via en frökedja. Jag missa att vattna vid ett tillfälle och alla utom en planta dog... den fick aldrig några frukter, så jag blev utan frön -cry-.gif
Jag försökte övervintra min planta, men den ville inte det no.gif

shy.gif finns det någon som skulle vilja dela med sig. Jag kanske kan har frön till något annat... att byta med smile.gif
Gillan
CITAT (blomkronan @ 20-01-2010, 21:08) *
Förra året fick jag tag på frön till känguruäpple via en frökedja. Jag missa att vattna vid ett tillfälle och alla utom en planta dog... den fick aldrig några frukter, så jag blev utan frön -cry-.gif
Jag försökte övervintra min planta, men den ville inte det no.gif

shy.gif finns det någon som skulle vilja dela med sig. Jag kanske kan har frön till något annat... att byta med smile.gif

Jag kan dela med mig av de jag har, men de är sedan förrförra året så jag vet inte hur grobarheten är dunno.gif . I annat fall så vet jag säkert en som har whistling.gif
blomkronan
CITAT (Gillan @ 20-01-2010, 21:11) *
Jag kan dela med mig av de jag har, men de är sedan förrförra året så jag vet inte hur grobarheten är dunno.gif . I annat fall så vet jag säkert en som har whistling.gif

thanks.gif jag skickar p:m biggrin.gif
Lady Hamilton
Nu är jag övertygad om att Gillans frön kommer att "funka" men OM det skulle misslyckas kan du få småplant av mig på mässan, har nog hunnit så och fått grodd innan dess
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 22-01-2010, 04:49) *
kan du få småplant av mig på mässan, har nog hunnit så och fått grodd innan dess

....Och skulle du inte det crazy.gif kan jag skicka ett helt fjolårsbär till dig, blomkronan, de hänger o dinglar på plantan ännu! biggrin.gif
Lady Hamilton
Nu du blomkronan yaay.gif ! Snacka om att ha "Livrem, hängslen flytväst och fallskärm".......du kan bara inte bli utan Kängurur i år rotfl.gif
blomkronan
yahoo.gif thanks.gif VA GLAD jag blir biggrin.gif VA snälla ni är smiley_small_hug.gif

Jag återkommer om jag blir utan... Gillan har skickat frön till mig, som jag tänker sätta så fort dom kommer smile.gif
I år ska jag vara mera rädd om mina känguruplanter... och plantera om dom i tid! min enda överlevande planta från förra året fick inte så stor kruka och väll ute i rabatten växte den inte! för dålig gödning!! Den var bara 30 cm hög då jag tog in den i höstas sad.gif

smiley_small_hug.gif på er.
blomkronan
MEN... fröna kom i dag confused.gif Hur bar du dig åt...???

[attachment=46589:k_nguru_pple_fr_n.jpg]
Vad lustigt, att fröna kunde se så olika ut smile.gif
Jag satte en kruka med vita frön och en kruka med bruna frön...
Nu får vi se om det gror biggrin.gif (jag tror det gör det)

TACK GILLAN smiley_small_hug.gif

Lady Hamilton
Vita o bruna frön är samma sak, det är bara det att de bruna ff har sitt skal kvar. Mina Kängurur har nu börjat gro så jag kommer att kunna ta med "små bebisar" till mässhelgen om det skulle behövas kompiskram.gif
Eva St
Åh finns det någon av er som jag skulle kunna få köpa frö av till Känguruäpple
Har sökt med ljus och lykta efter dem eftersom mina Känguruäpple gick åt skogen tillsammans med många andra växter förra sommaren då det mesta av tiden gick åt till min mors sjukdom och bortgång då fanns inte så mycket tanke på växtligheten men nu har jag märkt att det är väldigt tomt på egna frösidan
Skulle bli överlycklig om någon av er hade några fröer att sälja till mig
Wilmer
slap.gif Mina fröer hänger kvar på busken och... Mognar? Fryser? Välj själva.
Lady Hamilton
CITAT (Eva St @ 08-03-2010, 10:41) *
Åh finns det någon av er som jag skulle kunna få köpa frö av till Känguruäpple
Har sökt med ljus och lykta efter dem eftersom mina Känguruäpple gick åt skogen tillsammans med många andra växter förra sommaren då det mesta av tiden gick åt till min mors sjukdom och bortgång då fanns inte så mycket tanke på växtligheten men nu har jag märkt att det är väldigt tomt på egna frösidan
Skulle bli överlycklig om någon av er hade några fröer att sälja till mig

Eva! Har varit bortrest o såg detta i kväll kompiskram.gif postar i morgon!! jag har frön i överflöd
Eva St
Åh Tack Ladyn en viss Maggan H har också erbjudit sina fröer
Ni är väl bara toppen tjejer
Kram på er smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Gillan
Nu ska ni få höra en historia om Kängurur!

Jag hade kängurufrön, ett helt melittafilter fullt. Visserligen lite till åldern, men jag skickade en hög till Blomsterkronan och tyckte jag hade nog över till mig själv och ett dussin andra om det skulle visa sig.

När det väl blev dags att så fanns där inga frön! Jag rotade igenom mitt sårum minst tio ggr, vilket jag inte skulle ha behövt gjort eftersom jag har alla frön på sina bestämda platser. Ätligt i sin låda, perenner i sin och sommarblomster i sin...............lik förbenat var de väck!

Okej............till slut faller jag till föga och ber lite snällt Ladyn om nya blush.gif ...............väntar sådär en fyra fem dagar, men inte hoppar det förbi nån känguru här inte g.gif ............................till slut tar jag mod till mig och frågar Ladyn om hon tror att hennes känguru hoppade fel väg, vilket den förmodligen hade gjort, så hon fick skicka en gång till!, men nuuuuuuu, nu kan även jag så kängurur angel_not.gif laugh.gif

Tack Ladyn smiley_small_hug.gif
varghem
Wilmer.... några kvar????
Rosmarin
CITAT (Gillan @ 20-03-2010, 01:35) *

....

Vilka busiga kängurur. Eller är det kanske Lilla Ru som varit framme... laugh.gif
Lady Hamilton
CITAT (Gillan @ 20-03-2010, 01:35) *

....Tack Ladyn smiley_small_hug.gif

smiley_small_hug.gif Varsågod! blush.gif vad har man vänner till? å jag VET att du skulle ha gjort samma sak för mig

Men ni andra då? skall ni på mässan å behöver "mini kängurur"? hojta till nu innan jag kastar mina överflödsplantor......sådde som vanligt "lagomt med frön" men de små rackarna förökar ju sig under jorden så det gror ju 5 ggr så måmga som man sått angel_not.gif ...
varghem
Är för långt till mässan för min del... men några frön vore ju kul... hoppas på att Wilmer har nåt att dela med sig biggrin.gif
Maggan H
CITAT (varghem @ 21-03-2010, 08:39) *
Är för långt till mässan för min del... men några frön vore ju kul... hoppas på att Wilmer har nåt att dela med sig biggrin.gif

Pma mig så fixar vi det!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon