Full version: Handjordfräs?
Imre
Jag har för mig att jag för några år sedan
såg en annons om en maskin som såg ut som en trimmer
men i ena ändan fanns någon slags minijordfräs ( bensidriven)
sannolikt ev. vinkelställda knivar som roterade framåt-
som man kunde luckra rabatter med.
Nu när jag snart såväl behöver en sådan
så kan jag inte finna något i den vägen.
Har någon ett tips?

Imre
ingrids
Hej, jag har redan svarat dig i din gamla tråd. Det finns ett märke som heter Mantis, men som sagt det är inte så bra att använda en jordfräs, bl.a. dödar man onödigt många daggmaskar och riskerar att sprida rotogräs.
blomkronan
Jag har för mig att den var ganska dyr... någonstans runt 15.000:- Jag kan ha fel blush.gif
Jag var sugen på den för många år sedan, men backa då jag fick höra priset!!
Dom hade prova på 100 dagar med full retur, om man inte var nöjd, vet inte om dom har det fortfarande.
Det konstiga är ju... att på hundra dagar hinner man väll göra det jobb, man vill göra och sen kan man lämna tillbaka maskinen och få pengarna tillbaka confused.gif underlig affärsidé dunno.gif
Jan Lindgren
Hej!
Visst fanns det ett tillbehör till röjsågen tidigare. Jag har inte heller sett några annonser på senare år så det fanns nog inga köpare. Jag skulle också behöva något liknande. Små jordfräsar i Mantis storlek finns att köpa till ett relativt lågt pris.
MVH
Jan Lindgren
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon