Full version: frön
Lena sallad
Hej, är väldigt intresserad av ekologiska frön, undrar vad ni anser om ekologiska frön, biodynamiska frön, kravmärkta frön, är det så stor skillnad när man sår dem och när de växer upp om man jämför frön
av vanliga frön. Skulle också vara intresserad av om någon känner till var man får tag i sådana, företag, som
jag kan beställa av, undrar salladstjejen...
Peztis
Runåbergs ska väl ha ekologiska fröer, som jag har förstått det.
Red Top
Välkommen till Odla!

Skillnaden mellan ekologiska, kravmärkta, biodynamiska fröer och "vanliga" är(ska vara) att de förstnämnda kommer från plantor, som garanterat odlats på ett ekologiskt, kravmärkt, biodynamiskt sätt. I övrigt ska det inte vara någon skillnad i grobarhet och avkastning.

Skälet till att köpa den typen av frö är ju att man själv ägnar sig åt sådan odling.

Impecta har ett hyfsat utbud och även Rara Växter och Lilla Fiskaregatans Trägårdsbutik har en del. Lindbloms Frö är ett annat alternativ.
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (Peztis @ 20-01-2010, 22:39) *
Runåbergs ska väl ha ekologiska fröer, som jag har förstått det.

Japp Runåbergs har ekologiska fröer.

Och det stämmer att det inte ska vara någon skillnad i kvalite på dem det handlar mera om att man ex. inte använt bekämpningsmedel, konstgödning och dyl. när man odlade fröerna

Carlmike
Ni som vill köpa frön i större kvantitet titta gärna
på Jonnys selected seeds.Titta på organic seed. Det är förstås allt för
odlare inom köksväxter och kryddväxter.
Annars kan jag råda alla att handla via ebay uk och
betala med pay pal. Enormt utbud av allt. Sök
worldwide och finn mer. Köp plant lådor från ebay uk
till en bråkdel av priset. Growlight 125-250 med rött
eller blått spektrum till under halva priset.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon