Full version: Jätteflock av ?
Motti
Har set en jätteflock med fåglar som flyger runt här och de flyger så pass högt att man knappt ser vad det är,det är inga små fåglar och de har ljusa bröst ,kan det va någon slags Trastar ?de är säkert uppemot en femtio stycken i flocken.
Gunilla T
Gissar på björktrast...jag har också stora flockar här, flera hundra och de brukar aldrig vara stannfåglar här men av någon anledning blev de kvar....har nog det svårt nu med vintern. De äter från rönnbärsträden men det räcker inte långt.
dahla
Jag vet inte vart ni bor men björktrastarna som lever söder om dalarna brukar stanna i landet även om man inte ser dom så ofta... här i mälardalen drar dom nu fram i tusental... mumsar i sig av äpplen som fortfarande sitter kvar på träden.

Dom är fasligt mycket skyggare så här års jämfört med sommarhalvåret.
Motti
jo jag hade mina aningar om att det var Björktrastar på grund av de ljusa brösten,jag tror faktiskt att det är fler än 50 och jag ser dom varge dag ,finns mycket rönbär här i kring men även Rådjuren äter ju rönbär så det lär va konkurens om dom,föresten så låter de en hel del också ,skygga är dom nog för här har de inte varit frame och ätit i fröautomaterna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon