Hej igen
21-01-2010, 22:29
Idag är både maken och jag riktigt förkylda ... hostar o nyser och allmänt påverkade.
Detta har aldrig tidigare hänt då vi tgagit den årliga sprutan.
Någon mer som råkat ut för detta?
Sussie F-Flower
21-01-2010, 22:42
Näe, jag har i och för sig aldrig tagit någon vaccination mot influensan men jag hoppas att det inte blir så långvarigt för er, samt att ni snart kryar på er igen.
Det är ju inte sååå ovanligt att man reagerar med en förkylning... bara det inte blir något mera..
Sköt om varandra..
Snart är det ju dags för Vasaloppet, då måste ni vara "tipptopp"!
Anki på Öland
21-01-2010, 23:40
Har aldrig blivit påverkad av den vanliga influensasprutan - fast iår har jag glömt bort att gå ner och ta den......
ANki
titti49zon6
22-01-2010, 07:41
Jag tog den årliga sprutan i tisdags, det var andra gången som jag tagit den. Jag har inga som helst besvär.
Tillhör riskgrupp, det är därför jag tagit sprutan, har även tagit spruta mot lunginflamation
Elisabeth-Västkustkolonisten
22-01-2010, 09:40
Jag är varje år lite förkyld efter sprutan. Får även ont i armen minst en vecka.
Däremot min sambo inte, han känner ingenting. Inte ens i armen. Orättvis? Ja
Elisabeth
Får några år sedan vaccinerade jag mig genom jobbet.
Då var det en som sa till mig - att du vågar ta sprutan - man kan bli jättesjuk för det hade hänt denna person.
Äsch - händer inte mig tänkte jag.
Gissa om jag blev sjuk. Fick en rejäl förkylning direkt efteråt som jag drog på i 2 månader.
En läkare förklarade för mig att förmodligen bar jag på virus och att det då utvecklades när jag tog sprutan.
Monica M zon 4
22-01-2010, 16:17
Alba har rätt! Om man bär på ett annat virus och tar influensasprutan kan man bli rejält sjuk. Jag tog influensasprutan i mellandagarna. Tillhör en riskgrupp och bör inte bli sjuk.
Myosotis
22-01-2010, 17:32
En bekant till mig tog sprutorna mot svin- och vanlig influensa samtidigt, en i vänster arm, en i höger arm. Han fick som enda biverkning lite ont i armen med den vanliga influensan, lite oväntat kanske.
Hej igen
22-01-2010, 20:18
Vi var bägge lite snuviga innan, men bestämde oss för att ta sprutan ändå ...
nu förstår jag att det kanske inte var sååå klokt ... men men...
detta är övergående ... fast lite jobbigt just nu.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.