kina3
En trädgårdskurs som hålls av "Blomstervännerna" har för få anmälda och kanske inte blir av -cry-.gif

Häng på! Tisdagkvällar i Stuvsta! Första kvällen nu på tisdag. Endast 200 kr!

Kursen ger kännedom om olika odlingssätt: (sten- och torvpartier, perenna rabatter, jordblandningar, frösådd och andra förök*ningssätt).
Dessutom behandlar vi samplan*tering, val av växter och deras odlingsbetingelser.
Under varje kurskväll blir det växt*presentation medels bildvisning.

Kursen omfattar: 5 kurskvällar + 2 trädgårdsbesök på våren.
Kursdatum: Tisdagar kl.18.30 med start i januari.

Kurslokal: Kungsklippeskolans matsal, Stuvsta (Huddinge).
http://www.blomstervannerna.se"" target="_blank" rel="nofollow">http://www.blomstervannerna.se
DykUnderYtan
Nää, nu blir jag ledsen. -cry-.gif Så nära men ändå så långt borta. Jag jobbar mån-tors kväll varje vecka, annars hade jag hoppat på direkt. Tråkigt att gå miste om detta men hoppas att ni får ihop det i alla fall.
lorentz
Länken funkar inte
Sollan A
Hur anmäler man sig???
http://www.blomstervannerna.se/index.php?s=kurser
Jag är intresserad.
kina3
http://www.blomstervannerna.se

Nu är det för sent iallafall :-(
Fick just veta att de ställt in och satsar på nästa år.
kina3
Sollan: det finns instruktioner på webben. Men jag anar att det är kört. Prova gärna ändå!

DykUnderYtan och Sollan
Annars kanske vi kan, med hjälp av olika forum, dra ihop ett gäng och säga: nu är vi 10 st. Snälla håll kurs!!!

(DykUnderYtan: Fast det kan kanske vara svårt att hitta en dag som inte är må-tors-kväll.)

/En som inte har tålamod att vänta ett år
Sollan A
Hej
Jag håller på att skrapa ihop folk. Hittills är vi 3 stycken som vill gå, kanske fler.
Det borde ju finnas tidigare anmälda också så vi kanske blir tillräckligt många.
Har du kontakter med Blomstervännerna Kina3?
kina3
Härligt Sollan!
Jag har erbjudit mig att skrapa ihop folk men inte fått svar. Se brevväxling nedan.
Då är vi alltså sju st nu.

Hej!
Vad synd!
Hur många är minimiantal?
Om jag drar ihop ett gäng som vill gå, kan ni tänka er att hålla en kurs då ganska snart? Ett år känns så lååång tid att vänta.
Då jag igår fick veta att det var problem med antal anmälningar annonserade jag i olika forum. Fick minst ett napp (+ en som ville men inte kunde tisdagar)
Om jag får en vecka på mig tror jag nog att det kan gå att få ihop typ 10 st

Med Vänliga Hälsningar
/Katarina Hall

--- Den lör 2010-01-23 skrev Britta Hedengran <britta.hedengran@tele2.se>:

Från: Britta Hedengran <britta.hedengran@tele2.se>
Ämne: SV: Trädgårdskurs
Till: "'Katarina Hall'" <katarinahall@yahoo.se>
Datum: lördag 23 januari 2010 17.37

Hej Katarina!

Tyvärr har vi tvingats ställa in kursen Liten Trädgård då endast 4 personer anmält sig.

Med vänlig hälsning
Britta Hedengran
Sollan A
Härligt.. hoppet finns. Här har jag dragit ihop 4 stycken. Kan bli fler men kräver lite fotarbete. Skulle vara toppen om de drog i gång nästa vecka så jag hinner skala runt... sos.gif
kina3
Tack vare Sollan så kan kursen dra igång!
Det finns plats för fler så häng gärna på! (200 kr + medlavg 150 kr)

Se nedanstående underbara schema!

Kursdagar till "Liten Trädgård blir följande:
Tisdag 2 feb. Stenpartiet
-"- 16 feb. Torvpariet
-"- 16 mars Perennarabatten
-"- 30 mars Frösådd-förökning
-"- 13 april Växtföljd och samplantering
Oregelbundheten beror på möten på tisdagar som redan är inbokade.
Hälsningar/Ulf
kina3
Hej!
Nu har vi gått första kursdagen som handlade om stenpartier. Fick se massor av möjliga växter och fick en lista på vad de heter . Så det vara bara att bocka för de man gillade . Jättebra !

Ifall någon vill hänga på:
Det är ändrat i schemat: nästa gång (16/2) ska handla om Frösådd-förökning
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon