Ann i Göteborg
Hänglobelia brukar trivas bra så dem tänkte jag fortsätta odla där. Men kombinera med vad? Vilka andra kan tänkas trivas i detta väderstreck? Jag är ju så sugen på att börja förkultivera, men försöker vänta till april hur svårt det än är...
Red Top
Tobaksblomma tycker jag är trevliga. T ex de här.

Blomstertobak 'Perfume Deep Purple'

Blomstertobak 'Lime Green'

Eller någon Flitig Lisa(impatiens). Båda kräver ju ungefär lika mycket vatten som Lobelian.

Flitiga Lisa, Impatiens hybrida F1 "Candy Lavender"

Flitiga Lisa, Impatiens hybrida F1 "Accent Bright Eye"
gröndal08
Har samma läge på min balkonglåda och där har bl.a begonia, rabatteternell och faktiskt pelargon funkat bra. De får ju i alla fall morgonsol hos mig.

Har i januari sått både pelargon och begonia (Begonia hybrida F1 "Ikon Blush White" från impecta), så sätt igång om det kliar i fingrarna.
Rabatteternellen blir ofta snygg i samplantering med annat (Helichrysum petiolare "Silver Mist", impecta) Har aldrig sått den utan köpt limevarianten.

Tycker att Red Top's förslag låter mycket bra, så nu har du ju lite valmöjligheter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon