|
Jag bara undrar om män har en särskilld dragning till ryggläge i soffor  jag får aldrig sitta i den efter att min man kommit hem för då är det hans egendom plus Tv dosan och sappa sappa och så låser sig Boxern och då blir det liv i gubben när det inte funkar?är jag den enda i hela Sverige som har en sådan gubbe?  elle  r finns det fler
Näää, jag har en likadan....men han har en soffa och jag har en .....
Aqvakul
22-01-2010, 22:19
Jag ligger aldrig på soffan, vilket däremot min älskling gärna gör.
Fast visst är jag glad för att ha makten över fjärrkontrollen. Men alldeles i fred får jag inte ha den.
*Stintan*
22-01-2010, 22:20
Hade inte du gett bort soffan Mitt ex som jag var sambo med i drygt 30 låg aldrig i nån soffa och då menar jag aldrig. Han tittade dessutom väldigt sällan på TV.
vilken lyx du har egen soffa !jag har en liten designerfåtölj som jag får trycka ner rumpan i  och en fotpall plus att jag får ha kissekatt i knäet !
Hej igen
22-01-2010, 22:21
Soffan är min ... och också fjärrkontollen närhelst jag vill ha den
Aqvakul
22-01-2010, 22:22
CITAT (Motti @ 22-01-2010, 22:21)  vilken lyx du har egen soffa !jag har en liten designerfåtölj som jag får trycka ner rumpan i  och en fotpall plus att jag får ha kissekatt i knäet ! Köp en egen soffa - designfåtöljer är klart övervärderade när det gäller komfort...
fast på söndag får jag ha soffan till eftermiddagen för gubben ska i väg och jaga
och jag har en gubbe som delar på tv-dosan med mig...!
Här får man ligga på lur och sen atackera Tv dosan om man ska få den,ibland somnar gubben med den i handen när man snor den så spärar han upp ögonen som han hade fått ett stick och skakar,antar att det är abstinens
*Stintan*
22-01-2010, 22:26
CITAT (Motti @ 22-01-2010, 22:21)  vilken lyx du har egen soffa !jag har en liten designerfåtölj som jag får trycka ner rumpan i  och en fotpall plus att jag får ha kissekatt i knäet ! Haha jag köpte den själv och ja vovvarna fick jag trängas med såklart. Du får väl skaffa en soffa till så det blir jämlikt annars kan du ju ligga i soffan på dagarna när gubben inte är hemma
Monarda
22-01-2010, 22:27
Soffan tillhör Katten och mig, i nämnd ordning. Gubben halvsover i sin fula älsklingsfåtölj som jag helst av allt skulle vilja slänga ut. TV-dosan tillfaller honom enligt testamente.
Jo jag snor till mig lite tid i soffan på dagarna med kissekatt vi brukar ta en mys stund ihop  en soffa till ?ja jag vet inte skulle bli lite för mycket här, vi har ju liksom stylat upp det här så ja det skulle kanske inte bli så bra etiskt.
Vi har löst problemet genom att ha en hörnsoffa (ektorp från IKEA, världens skönaste soffa!). Ena sidan är gubbens och andra min. Vi har tur som inte är så långa så vi får plats mycket väl.
Vi har precis nya skinnmöbler som är noga genomtänkt av mig glömde bara bort gubbens förkärlek till att ligga i hela soffan själv
Gossen Ruda
22-01-2010, 22:43
Ibland är det en fördel att vara singel och att slippa dela soffan med något fruntimmer. Fast sängen hade jag kunnat dela.
men fy då Gossen Ruda  Jag skulle hellre dela soffa och få sova ensam i sängen  Min man snarka nämligen utom denna värld !helt omöjligt att sova med honom.Men jag kan heller inte leva utan honm
herkules
22-01-2010, 23:07
min soffa är 1,20 djup och jag delar den endast med mina hundar. fjärrkontrollen är också min.
Ja ha nu skrev vi väl för mycket om soffligande män för nu såg jag att någon här på "småprat"troligtvis ville sälja V-i-a-g-ra till vissa
*Stintan*
22-01-2010, 23:12
CITAT (Motti @ 22-01-2010, 22:34)  Vi har precis nya skinnmöbler som är noga genomtänkt av mig glömde bara bort gubbens förkärlek till att ligga i hela soffan själv  Fast hur genomtänkt var det då om ni är två som vill ligga i soffan att bara köpa en?
stylingen tog över !glömde bort bekvämlighete FÖR MIG  jo men vist !jag lider inte speciellt av det men på något vis verkar män lägga beslag på sofforna  vILLE BARA HÖRA OM JAGA VAR ENSAM OM EN GUBBE I SOFFAM
Skruttis
23-01-2010, 09:18
Jo visst har jag en gubbe i soffan, men han är inte ensam. Vi halvligger i samma hörn samtidigt så halva soffan är alltid tom.
CITAT (Skruttis @ 23-01-2010, 09:18)  Jo visst har jag en gubbe i soffan, men han är inte ensam. Vi halvligger i samma hörn samtidigt så halva soffan är alltid tom.  Det gjorde vi också på den gamla goda tiden, men numera är det så förbannat trångt. Soffan måste ha krympt...
CITAT (Anma @ 23-01-2010, 10:33)  Det gjorde vi också på den gamla goda tiden, men numera är det så förbannat trångt. Soffan måste ha krympt... 
CITAT (Anma @ 22-01-2010, 22:31)  Vi har löst problemet genom att ha en hörnsoffa (ektorp från IKEA, världens skönaste soffa!). Ena sidan är gubbens och andra min. Vi har tur som inte är så långa så vi får plats mycket väl. Håller absolut med. Har önskat mig en i flera år, men vi har inte plats i den här lägenheten.
Biggan_
23-01-2010, 15:39
CITAT (Motti @ 22-01-2010, 22:25)  Här får man ligga på lur och sen atackera Tv dosan om man ska få den,ibland somnar gubben med den i handen när man snor den så spärar han upp ögonen som han hade fått ett stick och skakar,antar att det är abstinens   CITAT (Motti @ 22-01-2010, 23:07)  Ja ha nu skrev vi väl för mycket om soffligande män för nu såg jag att någon här på "småprat"troligtvis ville sälja V-i-a-g-ra till vissa  Dina kommentarer är helt underbart sköna Motti!
blomkronan
23-01-2010, 15:59
Gubben i soffan... jag vid datorn... Men om jag vill titta på tv så har vi löst det!!! Förr hade vi en "normal" hörnsoffa. När ungarna växte och blev "fulvuxna" fick vi inte plats... för i en soffa sitter man inte!!! man ligger. Så vi köpte en 4 meter bred soffa med divan med ett "sitt" djup på 1 meter... jag leta lääääänge innan jag kunde hitta denna STORA soffa. Nu kan vi ligga alla fyra plus hunden i soffan
Ja här ligger mannen i sin fulla längd (och han är låååång) med minst två fjärrkontroller en decimeter i från sig. Själv sitter jag i fåtöljen som visserligen är väldigt stor (trodde det var två soffor de levererade först när vi köpte, hade inte sett fåtöljen i butiken - endast puffen och soffa  ) men det blir rätt trångt eftersom katterna alltid ska vara i fåtöljen också. Hur kommer det sig? Varför kan de inte vara i soffan så att det åtminstone blir lite mer jämt fördelat?!?!?! Och fjärrkontrollerna har jag när vi tittar på något som är inspelat eftersom vi inte vill se reklamen och mannen inte orkar trycka ned fingret. Tittar vi på något direkt sa har mannen fjärrkontrollerna och då är det zap-zap-zap så ögonen flimrar.
CITAT (Peztis @ 23-01-2010, 16:06)  Och fjärrkontrollerna har jag när vi tittar på något som är inspelat eftersom vi inte vill se reklamen och mannen inte orkar trycka ned fingret. Här har vi flera TVapparater den i vardagsrummet 52tum den är min  och jag har en härlig stor fotölj där jag kan ha fötterna öppe, gubben sitter i TVrummet med en mindre TV  och där kan han titta på vad han vill. Skulle han vilja se samma program som jag så är han välkommen att titta han också
Gubbe i soffan här också. När han är hemma så halvligger han i soffan, nåt annat gör han inte här hemma, ja möjligtvis sitter vid datorn nån stund också. Jag har inget problem just med att soffan är upptagen för jag har ingen ro att ligga där själv eller knappt ens sitta. Jag skulle väl dock önska att han kunde göra något nyttigare än att ligga i soffan, hjälpa till med hushållet till exempel.
Inga från Närke
23-01-2010, 17:22
Vi har separata sovrum (p.g.a. snarkning från oss båda) och därmed också var sin TV så här är det inga problem. Tittar vi på samma program som det händer ibland kollar vi på TV-en i vardagsrummet där vi har en 2 och 3 sitsig soffa. Inga sura miner vad man ska kolla på för program så man vill titta. Eftersom vi har varit mycket sjuka och inte orkat göra så mycket annat vettigt så har denna lösning varit toppen.
Blomstertanten
23-01-2010, 17:23
CITAT (Gossen Ruda @ 22-01-2010, 22:43)  Ibland är det en fördel att vara singel och att slippa dela soffan med något fruntimmer. Fast sängen hade jag kunnat dela. Håller med ! Fast dom där fruntimren i sängen får du allt behålla själv !
Christina i Taxinge~
23-01-2010, 17:28
Här är det soffläge som gäller varje kväll - för oss båda! För att lyckas med det har vi skaffat två TV. Alltså jäser vi i varsin soffa, i varsitt rum med två fjärrkontroller var, varje kväll. Vi ses till kaffet....ibland!
Mest fascinerande tycker jag det är att vi har så otroooligt olika smak vad det gäller TV-program?! Märkligt......
CITAT (Bettis @ 23-01-2010, 16:43)  Här har vi flera TVapparater den i vardagsrummet 52tum den är min  och jag har en härlig stor fotölj där jag kan ha fötterna öppe, gubben sitter i TVrummet med en mindre TV  och där kan han titta på vad han vill. Skulle han vilja se samma program som jag så är han välkommen att titta han också  Ungefär så har vi det också, en soffa som rymmer båda om vi vill se samma program, annars varsin tv. Gita
Ja det känns betryggande att höra att det inte bara är min gubbe som har "dålig rygg"och har Tv dosan fastvuxen i handen,allvarligt jag tror inte han kan sova framför Tv:n utan den i handen då kan han få skador för livet om man snor den!ja så känns det  I morgon ska han i väg och jaga så då får jag ha soffan själv i flera timmar,har förberet mig tills i morgon och köppte en påse chipps med Beanässmak som jag ska gotta mig med,när han kommer hem är det slut på friden då får man återvända till spisen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|