Tesa
Jag har två stora glasburkar som jag har mina vattenhyacinter i över vintern. Jag tyckte att det dunstade väldigt fort det där vattnet, jag gjorde inget annat än att fylla på. För ett tag sen fick jag förklaringen. Det var katten! Han såg för härlig ut där han stod med huvudet långt ner i burken wub.gif

Saken är den att han har vatten i sin skål men dricker ändå bara i mina glasburkar fastän det ser ganska besvärligt ut. Är det nån som vet om vattenhyacinter innehåller nåt ämne som får honom att välja såhär eller har jag bara en ovanligt omständlig katt?? tongue.gif
Virgo
Nej, det är katterna som är "knäppa".
Vi har runda vattenfyllda glasbehållare där det finns stora runda ljus som flyter på vattnet. Vattnet i dessa dricks av vår fisförnäma katt.
kryddan
Ja - vår fyrbente föredrar att dricka ur de skålar jag sätter ut för att höja luftfuktigheten samt ur en kvarglömd skål på balkongen som då och då fylls på av regnvatten. Den ser måttligt fräsch ut men det verkar inte bekymra honom wacko.gif Å så läser man hur VIKTIGT det är att hela tiden hålla kattens vattenskål ren och fräsch med nytt vatten i för att stimulera deras drickande..... Jag gör ju det förstås, men han tycks inte ha läst på hur han ska vara laugh.gif
yla
ja Nilsson gör likadant dricker alltid ur blomvaser o andra vattenkällor som han hittar
menhan gillar också frächt vaten men då ska det vara direkt ur vattenkranen ,,,,,sitter o jamar i badkaret för att jag ska sätta på vatten åt honom så de blir ju till o låta det droppa lite jämt
ja så dricker han alltid ur vattenkannorna jag vattnar med han SKA vara med o dricka ,,,,verkar som om han e avis ibland he he
o e de nån som slår upp ett glas vatten så nog är han där
det där me o dricka ur sin egen skål de bryr hansej inte om alls
nog e dom lustiga katterna
wub.gif laugh.gif
lavendel
Jaa...dessa knäppskallar tongue.gif .....ju mer otillgängligt desto bättre...och den friska vattenskålen står där orörd!
Dom är knepiga dom där typerna...men så totalt oemotståndligt charmerande wub.gif !
Lavendel
benganz
CITAT (Virgo @ 11-12-2003, 01:14)
Nej, det är katterna som är "knäppa".
Vi har runda vattenfyllda glasbehållare där det finns stora runda ljus som flyter på vattnet. Vattnet i dessa dricks av vår fisförnäma katt.

Det är därför det latinska namnet på katter är:
Ärtus Hjärnus laugh.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif
kerstin z5-6
katter är just kattdjur -de är i vilt tillstånd inte vana med mat och vatten på samma ställe tongue.gif
Generna finns kvar i tam katten -jag har aldrig mat o vatten bredvid varandra utan stora glasskålar med vatten på andra ställen smile.gif smile.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon