Sidor: 1, 2, 3, 4
Biggan_
CITAT (Motti @ 24-01-2010, 00:18) *
Den sista fracken finns det inga fickor på !

Så sant Motti! tummenupp.gif
Motti
Cornelius sjöng biggrin.gifu får ingenting ta med dig när du dör !och så är det.
Gita
CITAT (Motti @ 23-01-2010, 23:13) *
Jag personligen tyckte det blev själslöst med allt bling dyra kläder osv det blev ytligt !ville bara betona att lycka är inte alltid att ha det dyraste och det bästa .Ibland kan mindre vara gott nog rolleyes.gif Huvudsaken är att man är lycklig på riktigt och njuter av livets goda wub.gif

Nu är det så att jag faktiskt behöver en bra "arbetsväska" eftersom jag oftast är tvungen att släpa på dator och en massa papper, och att väskan faktiskt är snygg och av hög kvalité gör mig glad varje dag. Fast visst, det kanske fungerar med plastkasse från Konsum också.
Sen är väl olika prylar viktiga vid olika tillfällen, när jag är i stugan på landet så är ett par bra gummistövlar självklart viktigare än en snygg väska.
Gita
Varför skulle det vara mera själlöst att köpa en dyr väska som kanske håller i tio år en att köpa t.ex Ullaredvariantet som är slut efter ett halvår?
Gita
CITAT (Aqvakul @ 23-01-2010, 23:16) *
Nej, prylar skänker inte lycka - det gör däremot relationer och en god insats här i livet. Samtidigt finns det människor vars intresse är kopplat till förvärv av prylar, och det är väl inget större fel med det så länge man inte missar det andra...

Självklart är relationer det viktigaste i livet,men för mig och min man är konst och design ett stort gemensamt intresse. Det har hänt att vi sparat flera år för att kunna köpa något originalobjekt eller tavla som vi velat ha.Vi har t.ex många gånger avstått helt om vi inte kunnat köpa det vi verkligen velat ha . Nu,med vuxna självförsörjande barn kan vi naturligtvis kosta på oss lite mer. Kan väl inte kalla det lycka men det är en njutning att dricka ur vackra glas, äta på vackert porslin eller för den delen att slänga ner jobbprylarna i en vacker, lyxig väska.
Det är väl ett personligt val, men ingen kan få mig att tro att man på något sätt är en bättre människa eller att man lever ett rikare liv bara för att man väljer fiberpäls och gummistövlar. För mig är vackra prylar av hög kvalité viktigt, det får mig helt enkelt att må bra.
Och sen anser jag att kvalitetsprylar som håller länge är ett betydligt bättre alternativ för miljön än den mängd skräpprylar som ständigt går sönder är
Gita
Gita
CITAT (Motti @ 24-01-2010, 01:05) *
Cornelius sjöng biggrin.gifu får ingenting ta med dig när du dör !och så är det.

Fast för min del har jag förstås tänkt använda mina prylar medan jag lever!
Gita
Aqvakul
CITAT (Gita @ 24-01-2010, 07:19) *
Och sen anser jag att kvalitetsprylar som håller länge är ett betydligt bättre alternativ för miljön än den mängd skräpprylar som ständigt går sönder är

Alla människor gör sina val - men visst finns det alternativ mellan lyx ock skit...
Berith
Håller med några tidigare, väskan var inte snygg. Men hon får gärna ha den för mej, presenter är alltid kul att få och kan man sen använda dom "offentligt" är det väl ännu kuligare.

Antar att fotografen ville att det skulle uppmärksammas att hon har en sån väska och hängde den därför längst fram.

Pesonlig åsikt! - Jag tror att det tyder lite på dåligt självförtroende att man måste ha skrytprylar att visa upp. Att dom visar att man faktiskt finns.
Blomstertanten
CITAT (Gita @ 24-01-2010, 07:19) *
Självklart är relationer det viktigaste i livet,men för mig och min man är konst och design ett stort gemensamt intresse. Det har hänt att vi sparat flera år för att kunna köpa något originalobjekt eller tavla som vi velat ha.Vi har t.ex många gånger avstått helt om vi inte kunnat köpa det vi verkligen velat ha . Nu,med vuxna självförsörjande barn kan vi naturligtvis kosta på oss lite mer. Kan väl inte kalla det lycka men det är en njutning att dricka ur vackra glas, äta på vackert porslin eller för den delen att slänga ner jobbprylarna i en vacker, lyxig väska.
Det är väl ett personligt val, men ingen kan få mig att tro att man på något sätt är en bättre människa eller att man lever ett rikare liv bara för att man väljer fiberpäls och gummistövlar. För mig är vackra prylar av hög kvalité viktigt, det får mig helt enkelt att må bra.
Gita

Men tänk vilken insats för miljön du skulle göra om du väntade tills väskan inte längre är "inne" , då kunde du köpa den begagnad till ett mycket lägre pris !
Ännu större insats för miljön skulle vara att köpa en väska som inte är importerad flirting.gif
Gita
CITAT (Blomstertanten @ 24-01-2010, 09:34) *
Men tänk vilken insats för miljön du skulle göra om du väntade tills väskan inte längre är "inne" , då kunde du köpa den begagnad till ett mycket lägre pris !
Ännu större insats för miljön skulle vara att köpa en väska som inte är importerad flirting.gif

Nja, väskor och skor köper jag inte secondhand, de är ofta lite sunkiga. Kläder är en annan sak, dem kan man man tvätta. Betr. svensktillverkat, finns det sådana väskor? Svenska märken finns naturligtvis, men de är ju för det mesta tillverkade utomlands.
Gita
Huggorm
CITAT (Gita @ 24-01-2010, 09:53) *
Nja, väskor och skor köper jag inte secondhand, de är ofta lite sunkiga. Kläder är en annan sak, dem kan man man tvätta. Betr. svensktillverkat, finns det sådana väskor? Svenska märken finns naturligtvis, men de är ju för det mesta tillverkade utomlands.
Gita

Det finns säkert väskor tillverkade av lin, det har börjat komma en hel del riktigt fina grejer från några linspinnerier uppe i hälsingland
Anma
Vilken försvarsställning det blev här.
Jag har inte varit mycket för väskor nånsin i mitt liv, och vet att jag tröttnar fort. Därför är dyra märkesväskor inget för mig. Att behöva släpa på samma väska år efter år bara för att den var så dyr lockar inte. Köper billiga väskor och har dem ett år eller två, sen får det vara, lagom till att de är så slitna att det inte är något att ha ändå.
Men sist köpte jag faktiskt en liten Marimekkohandväska i svart nylon som kostade nästan 400:- på båten, men den tror jag att jag kommer att tycka om i många år. Den är mycket praktisk med bred och lång rem som inte belastar min stackars nacke så mycket. smile.gif

Min är svart och mycket snyggare i verkligheten.
Blomstertanten
Gita

Det går att hitta begagnat som inte ens är använt !!!
Klart det finns svensktillverkat !
Det finns massor om du åker till tex en hantverksmarknad ! Dyrt ja, men om man ser till arbetet som är nerlagt så är det billigt.
Anma
CITAT (Blomstertanten @ 24-01-2010, 10:16) *
Det finns massor om du åker till tex en hantverksmarknad ! Dyrt ja, men om man ser till arbetet som är nerlagt så är det billigt.

Men på dem står ju inte Vuitton... angel_not.gif
ängsvädd
Jag kör mest med ryggsäckar i olika storlekar - skönast att bära, slipper snedbelastning. Ibland använder jag miniaxelremsväskor.
Blomstertanten
CITAT (Anma @ 24-01-2010, 10:18) *
Men på dem står ju inte Vuitton... angel_not.gif

slap.gif Tänkte inte på det !
Gita
CITAT (Blomstertanten @ 24-01-2010, 10:16) *

Någon riktigt bra "jobbväska" har jag inte hittat på någon hantverksmarknad däremot en liten aftonväska i samearbete, silverbroderier på mjukt svart skinn, helt oemotståndlig.
Det är ju väldigt olika vad man tycker om, för en del är det OK med en konsumkasse eller en fjällrävenryggsäck, inget fel i det. För min del tycker jag om lyxiga väskor, välskräddade kavajer och sådant som hänger med i kanske tio år, en Louis Vuitton-väska blir ju faktiskt aldrig omodern och det blir ju aldrig för den delen min lilla aftonväska i samearbete heller.
Hög kvalité, bra design (märket är egentligen inte viktigt det kommer liksom på köpet) och så naturligtvis att det tilltalar min personliga smak, då får det gärna kosta eftersom jag då vet att det kommer att hänga med och att jag kommer att trivas med prylen i fråga.
Sen tycker jag inte att man kan lägga moraliska aspekter på hur man spendera sina egna pengar, en del gillar dyra fina bilar, hemmabioanläggningar eller lägger tusentals kronor på sin trädgård och det ena är inte bättre än det andra
Gita
Aqvakul
CITAT (Gita @ 24-01-2010, 10:56) *
Sen tycker jag inte att man kan lägga moraliska aspekter på hur man spendera sina egna pengar, en del gillar dyra fina bilar, hemmabioanläggningar eller lägger tusentals kronor på sin trädgård och det ena är inte bättre än det andra
Gita

Nej, men ändå är det så att vissa uttrycker sitt tvivel mot lyxprodukter - medan andra riktar sitt förakt mot H&M och Ullared..
ängsvädd
Hörde på radion att Göran Persson mfl manliga toppolitiker inom s haft portföljer som kostat betydligt mer än Monas väska, men då var det ingen som reagerade wink.gif
titti49zon6
Jag "kör" med egen design, får då väskor som passar till det ytterplagg som jag för närvarande bär.
Förr bar jag även egendesignade kläder, både sytt och stickat och tillverkade åt andra. Även smucken är till stor del egen design.
Tennbroderier har jag även gjort och har väska, bälte , halsband och armband som jag gjort själv.

Med detta vill jag säga att det är nog inte märket på väskan/plagget som är det huvudsakliga, iallafall inte för mig utan att det passar ihop med mina övriga attribut.
Jag har även ett märke, mitt eget i allt(och har sålt en hel del genom åren)
herkules
CITAT (Blomstertanten @ 24-01-2010, 09:34) *

en väl bevarad begagnad märkesväska säljs inte billigare, den säljs dyrare.

Gita

du kan alltid köpa en sån där 57000 kronors portfölj som göran persson har, den är svensk wink.gif
Gita
CITAT (Aqvakul @ 24-01-2010, 11:05) *
Nej, men ändå är det så att vissa uttrycker sitt tvivel mot lyxprodukter - medan andra riktar sitt förakt mot H&M och Ullared..

Fast du måste väl medge att kvalitets(lyx?) produkter har en helt annan livslängd än H&M eller Ullared som ju är mera slit och släng. Sen är det väl individuellt om man vill byta ofta eller ha långlivade prylar. Och inget ont om H&M, jag köper ofta toppar och andra typiska modevaror, sånt jag vet att jag bara kommer att använda en säsong där. Ullared däremot (har visserligen bara varit där en gång och det var väldigt längesedan) hade i mitt tycke bara skräp, hittade inte något alls som jag kunde tänka mig betala för. Fast dom kanske har bättrat sig, vem vet.
Gita
Gita
CITAT (herkules @ 24-01-2010, 11:17) *
en väl bevarad begagnad märkesväska säljs inte billigare, den säljs dyrare.
du kan alltid köpa en sån där 57000 kronors portfölj som göran persson har, den är svensk wink.gif

Jösses, finns det så dyra portföljer? Är den snygg?
Gita
Aqvakul
CITAT (Gita @ 24-01-2010, 11:18) *
Fast du måste väl medge att kvalitets(lyx?) produkter har en helt annan livslängd än H&M eller Ullared som ju är mera slit och släng. Sen är det väl individuellt om man vill byta ofta eller ha långlivade prylar. Och inget ont om H&M, jag köper ofta toppar och andra typiska modevaror, sånt jag vet att jag bara kommer att använda en säsong där. Ullared däremot (har visserligen bara varit där en gång och det var väldigt längesedan) hade i mitt tycke bara skräp, hittade inte något alls som jag kunde tänka mig betala för. Fast dom kanske har bättrat sig, vem vet.
Gita

Man ska nog inte generalisera. Mina bästa jeans någonsin köpte jag på H&M i början på 90-talet för knappt en hundring. De hängde med i femton år, men är nu nedgraderade till arbetsbyxa. För några år sen köpte jag ett par snygga jeans av ett känt märke. Halva priset på rea var ändå 750 kronor. Efter tre dagar så flög knappen i midjan all världens väg. Det har aldrig hänt mig på några andra jeans vare sig förr eller senare. Eftersom jag inte precis gillar att shoppa så är min taktik att köpa "kvalitesmärken" på rea. Tyvärr är det inte allt som är kvalitet. Även märken som tidigare visat sig pålitliga kan inte alls sällan plötsligt leverera en betydligt sämre kvalitet. Ullared har jag aldrig besökt. Men vad jag förstår så har de ett väldigt brett sortiment. Om det bara är "slit och släng", så hade de nog inte haft så många återkommande kunder.
Gita
CITAT (herkules @ 24-01-2010, 11:17) *

eller vad sägs om Miljöpartiets Peter Eriksson som åker omkring i en stadsjeep som drar 1,3 liter milen eller likaledes miljöpartisten Yvonne Ruwaida som åkte taxi för över 300 000 kr/år.(nej hon hade inte egen bil för miljöns skull)
Snacka om hyckleri!
herkules
CITAT (Gita @ 24-01-2010, 11:26) *
Jösses, finns det så dyra portföljer? Är den snygg?
Gita

nja ... wink.gif men den kan nog bli om den får några år på nacken smile.gif
Gunilla T
Har du någon referens till Erikssons stadsjeep Gita?
*Stintan*
Hela diskussionen är märklig tycker jag. Varför ska man ha synpunkter på vad någon har för väska. Det finns väl massor av grejer man kan gå och snegla på och tänka "en sån skulle jag vilja ha" fast man aldrig skulle köpa för att det är för dyrt eller man tycker att det är onödigt. Sen kanske man fyller jämt eller nåt och några samlar till den där grejen man gått och sneglat på och tycker är så snygg. Ska man stoppa den i garderoben då eller?

Det viktigaste är väl att man själv gillar det man bär på. Att Sahlins väska skulle vara så provocerande begriper jag inte det finns väl värre saker.
Piccante
CITAT (Aqvakul @ 24-01-2010, 11:39) *
Man ska nog inte generalisera. Mina bästa jeans någonsin köpte jag på H&M i början på 90-talet för knappt en hundring. De hängde med i femton år, men är nu nedgraderade till arbetsbyxa. För några år sen köpte jag ett par snygga jeans av ett känt märke. Halva priset på rea var ändå 750 kronor. Efter tre dagar så flög knappen i midjan all världens väg. Det har aldrig hänt mig på några andra jeans vare sigv förr eller senare. Eftersom jag inte precis gillar att shoppa så är min taktik att köpa "kvalitesmärken" på rea. Tyvärr är det inte allt som är kvalitet. Även märken som tidigare visat sig pålitliga kan inte alls sällan plötsligt leverera en betydligt sämre kvalitet. Ullared har jag aldrig besökt. Men vad jag förstår så har de ett väldigt brett sortiment. Om det bara är "slit och släng", så hade de nog inte haft så många återkommande kunder.

De flesta jeans oavsett om de heter H&M eller något annat är nog hopsydda av samma barnarbetare ute i djungeln i Bangladesh? Jag tycker att kläder många gånger blir allt sämre när produktionen flyttar ut till låglöneländer.
*Stintan*
CITAT (Gunilla T @ 24-01-2010, 11:49) *
Har du någon referens till Erikssons stadsjeep Gita?

Vet inte om han har den kvar men då uttalade han sig.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article228794.ab
Ralf
CITAT (Markus_H @ 24-01-2010, 11:53) *
De flesta jeans oavsett om de heter H&M eller något annat är nog hopsydda av samma barnarbetare ute i djungeln i Bangladesh? Jag tycker att kläder många gånger blir allt sämre när produktionen flyttar ut till låglöneländer.

Piccante
CITAT (*Stintan* @ 24-01-2010, 11:50) *
Hela diskussionen är märklig tycker jag. Varför ska man ha synpunkter på vad någon har för väska. Det finns väl massor av grejer man kan gå och snegla på och tänka "en sån skulle jag vilja ha" fast man aldrig skulle köpa för att det är för dyrt eller man tycker att det är onödigt. Sen kanske man fyller jämt eller nåt och några samlar till den där grejen man gått och sneglat på och tycker är så snygg. Ska man stoppa den i garderoben då eller?

Det viktigaste är väl att man själv gillar det man bär på. Att Sahlins väska skulle vara så provocerande begriper jag inte det finns väl värre saker.

Jag förstår inte riktigt heller egentligen vad det handlar om. men jag misstänker att det är för att (S) försöker upprätthålla bilden av partiet som ett parti för "arbetare" och vanliga små människor som lever i all enkelhet. Då passar det sig nog inte att visa upp sin lyxkonsumtion. Samtidigt finns det nog inget parti där valda ombud och partifunktionärer har så stort inflytande över besluten istället för att låta alla medlemmar vara med och rösta i interna frågor. ingen parti har väl så många yrkespolitiker, tjänstemän, pensionerade politiker som blivit direktörer och landshövdingar? Göran Persson drog sig tillbaka och blev konsult åt näringslivet och krigsmaterielindustrin och godsägare på köpet! Om Mona ska leva som de lär så kan hon lika gärna klä sig i minkpäls och åka limousin till jobbet.
Ralf
CITAT (Gita @ 24-01-2010, 11:39) *
eller vad sägs om Miljöpartiets Peter Eriksson som åker omkring i en stadsjeep som drar 1,3 liter milen eller likaledes miljöpartisten Yvonne Ruwaida som åkte taxi för över 300 000 kr/år.(nej hon hade inte egen bil för miljöns skull)
Snacka om hyckleri!

Yvonne Ruiwaida åkte taxi för 70.000:-

Peter Eriksson har en stadsjeep och bor 50 km från närmaste stad, i Norrbotten med allt vad det innbär av olika sorts väglag o vägkvalitet. Bilen drar dessutom 1,3 l/mil i stadstrafik... betydlige mindre på landsväg.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Ullared har inte bara skräp. Jag köper gärna jeans där och min sambo med.

Han köpte för 2 år sedan en vinterjacka där och efter en tid frågade hans dotter om han har råd med så dyra jackor ( för han vill ju aldrig gå 10 år i samma jacka....) ? Hon hade sett samma jacka i en sportaffär till ett mycket högre pris.

Jag bryr mig egentligen inte vilken väska Mona har, för jag gillar henne inte. Men att hon ställer/hänger den dår så provokativ, sticker i ögonen.
Inte heller tror jag på det att hon fick den av en vännina i 50 års present.

Elisabeth
titti49zon6
CITAT (Ralf @ 24-01-2010, 12:00) *
Peter Eriksson har en stadsjeep och bor 50 km från närmaste stad, i Norrbotten med allt vad det innbär av olika sorts väglag o vägkvalitet. Bilen drar dessutom 1,3 l/mil i stadstrafik... betydlige mindre på landsväg.

Jag bor i samma kommun som Peter Eriksson och jag och många,många andra klarar oss med vanliga bilar.
Peter har dessutom traktor att tillgå när det snöat och vi har ju ännu plogade vägar här uppe
Vad som kostar är ju bränslet men det vill han ju höja priset på, han har ju råd...vi vanliga arbetare får väl snart cykla till jobb och affär, bara 1 mil enkel väg till affären,så det ska väl gå bra naughty.gif
(kollektivtrafiken har inte byggts ut här, så det alterrnativet finns inte)
*Stintan*
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 24-01-2010, 12:06) *

Han köpte för 2 år sedan en vinterjacka där och efter en tid frågade hans dotter om han har råd med så dyra jackor ( för han vill ju aldrig gå 10 år i samma jacka....) ? Hon hade sett samma jacka i en sportaffär till ett mycket högre pris.

Jag bryr mig egentligen inte vilken väska Mona har, för jag gillar henne inte. Men att hon ställer/hänger den dår så provokativ, sticker i ögonen.

Elisabeth

Hur kan det sticka i ögonen? Jag ser inte ens såna grejer och varför skulle hon ljuga om att det är en present. Utan att vara något fan av Mona Sahlin så tycker jag ibland att smutskastningen går lite för långt.
Blomstertanten
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 24-01-2010, 12:06) *

Elisabeth

Du tror på fullt allvar att hon " ställer/hänger den där" för att provocera ???
Jag skulle gissa på att om du hade gillat henne hade du definitivt inte tänkt så. Och verkar inte det ovanligt dumt av en person som är så påpassad som Mona Sahlin att ljuga om en sån sak ?
Speciellt med tanke på att det finns så många som bara letar efter minsta sak de kan racka ner på när det gäller henne.
titti49zon6
Kanske det är för att jag bor på landsbygden som jag faktiskt inte ser vad som är av ett finare märke om det inte står på plagget/väskan eller vad det är.
Däremot ser jag om det är snyggt/passande och då spelar det ingen roll om det är nån här på Odla eller nån av våra politiker som använder sig av plagget/väskan........vilket liv det skulle bli om ex.Mona skulle klä sig i billiga seckond handkläder, säkert många som skulle tycka att hon kunde klä sig bättre med den lön hon har.
Människan blir aldrig nöjd, måste alltid ha någon/något att hacka på. Fast jag tycker det är synd att AB kör ett eget drev mot sossarna, skulle vara trevligt om dom kunde komma med lite positivt
Kom på en sak.....vad har Filippa för märke på sin väska, ingen som skriver om det. Det var väl nån politiker som blev stylad också, det kostar ju pengar det med.
Och till sist så måste ju var och en få göra vad dom vill med sina egna pengar
Blomstertanten
CITAT (ängsvädd @ 24-01-2010, 11:10) *
Hörde på radion att Göran Persson mfl manliga toppolitiker inom s haft portföljer som kostat betydligt mer än Monas väska, men då var det ingen som reagerade wink.gif

Inte kan det väl vara så att det beror på att de är män ? sleep.gif
Gita
CITAT (*Stintan* @ 24-01-2010, 12:16) *
Hur kan det sticka i ögonen? Jag ser inte ens såna grejer och varför skulle hon ljuga om att det är en present. Utan att vara något fan av Mona Sahlin så tycker jag ibland att smutskastningen går lite för långt.

Javisst är det en storm i ett vattenglas, det som är lite lustigt är att kritiken kommer från de egna leden, men det säger kanske mer om socialdemokratin än om Mona.

http://www.newsmill.se/artikel/2010/01/22/...ocialdemokratin
Vet inte om jag lyckades länka men adressen ovan går till Göran Greiders artikel som satte igång det hela.
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 24-01-2010, 12:48) *
Javisst är det en storm i ett vattenglas, det som är lite lustigt är att kritiken kommer från de egna leden, men det säger kanske mer om socialdemokratin än om Mona.

http://www.newsmill.se/artikel/2010/01/22/...ocialdemokratin
Vet inte om jag lyckades länka men adressen ovan går till Göran Greiders artikel som satte igång det hela.
Gita

Fantasilöst! Undrar hur väskan hade sett ut om den inte varit manipulerad i ett fotoredigeringsprogram? Allt runt väskan är ju nedtonat så den som gjort bilden har ju bara varit ute efter att få en reaktion. Löjligt tycker jag.
Uppenbarligen är det ju inte bara från de egna leden kritiken kommer, det ser man ju i denna tråd.

För övrigt så borde denne Göran Greider kosta på sig lite snyggare kläder, han brukar då inte se för fager ut.
Anki på Öland
Skulle inte ens ha reagerat på väskan, såg ut som vilken bag som helst när man inte har en aning om mode och vad för märken som är "fina"........
ANki
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 24-01-2010, 13:10) *
För övrigt så borde denne Göran Greider kosta på sig lite snyggare kläder, han brukar då inte se för fager ut.

och gärna ansa håret lite... giggle.gif
lorentz
Det som retar mig mest är att jag betalar skatt (presstöd) till Aftonbladet. Journalistiken firar nya lågvattennivåer.
Magdis
Urlöjligt! Måste man vara en fattiglapp för att man röstar rött?? Mona får ha vilken väska hon vill för min del.
Blomstertanten
Funderar lite på hur Göran Greider tänkte confused.gif
Jag menar , han är ju socialdemokrat
Med sådana vänner , vem behöver fiender ? no.gif
Motti
Om man vill läga ut 3-10 tusen på en väska så är det ju upp till var och en flirting.gif men inte skulle jag köpa en en sån väska,här har vi Torgdag varje torsdag och där kan man köpa urläkra väskor för allt från 200 kr till fem hundra och det är skinväskor som håller länge eller tills man tröttnar på dom och för min del dugger dom jättebra.Fick jag en så Loui Vitton väska i pressent så skulle jag så klart annvända den med glädje om den inte var för stark i färgen men jag skulle aldrig köpa en själv !Men jag vet att det finns massor av kvinnor som är galna i väskor och skor och lägger ner massor av pengar på det och det får dom gärna göra för mig!men det är bara inte "min grej"
herkules
jag undrar vad dessa billiga skinnväskor som säljs på marknader och torg är gjorda av?
hund/katt från något asiatiskt land?
jag säger INTE att det är så - kanske någon vet?
dahla
CITAT (herkules @ 26-01-2010, 00:12) *
jag undrar vad dessa billiga skinnväskor som säljs på marknader och torg är gjorda av?
hund/katt från något asiatiskt land?
jag säger INTE att det är så - kanske någon vet?

Magiskt skin eftersom dom är större innuti än utanpå smile.gif

bli sosse och få en röd väska i bidrag
AndersKbg
Måtte inte fokus hamna på detta i valdebatterna.
Då ska jag fan emigrera.

Det är väl bara svenskar som tjafsar om sånt här.
Hade jag haft samma lön så hade jag lätt köpt prylar för en del av dem.
Sen är det väl ingen hemlighet att sakerna som Reinfeldt har (klockan och väskan) är officiella gåvor och ska alltså lämnas tillbaka om han inte vinner valet igen.
Grejerna tillhör staten.
gladepetter
CITAT (lorentz @ 25-01-2010, 08:52) *
Det som retar mig mest är att jag betalar skatt (presstöd) till Aftonbladet. Journalistiken firar nya lågvattennivåer.

Aftonbladet har inget presstöd. Det får tidningar (mest morgon) som har en abbonerad upplaga på minst 2000 st ex. Glöm inte bort att Mona var inte partiets förstaval till partiledare när Göran slutade. När sedan förstavalet inte ville vara med så brist på annat....så hon har fiender lite överallt externt som internt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon