Full version: Att skära kanter
ingrid fuxwall
Finns det någon, inte alltför dyr maskin man ha som hjälp för att skära kanterna på rabatter.
Menar så att man inte behöver gå runt med en spade och vända.

Någon som förstod vad jag menade och har tips
RibesRubusVitis
Jag har en sån här kantskärare:
http://www.dinbyggare.se/communicate/artik...le.aspx?id=5185
Se bild nederst på sidan. Inte precis en "maskin", men effektivare än en spade. Jag vet inte var den är köpt, då den följde med när jag övertog kolonin. Men vid koloniföreningens arbetsdagar får jag hedersuppdraget att räta ut våra igenvuxna gångar. Bara sticka ner och vika upp; sen kan andra skyffla upp renset i skottkärror.

Googla på "kantskärare" och sök även bilder.
ingrid fuxwall
CITAT (RibesRubusVitis @ 24-01-2010, 13:03) *
Jag har en sån här kantskärare:
http://www.dinbyggare.se/communicate/artik...le.aspx?id=5185
Se bild nederst på sidan. Inte precis en "maskin", men effektivare än en spade. Jag vet inte var den är köpt, då den följde med när jag övertog kolonin. Men vid koloniföreningens arbetsdagar får jag hedersuppdraget att räta ut våra igenvuxna gångar. Bara sticka ner och vika upp; sen kan andra skyffla upp renset i skottkärror.

Googla på "kantskärare" och sök även bilder.

Tack snälla för tipset!
Gardenhero
Jag har den, funkar bra och ser fint ut! och rostfritt biggrin.gif

kerstin z5-6
fast jag önskar en maskin, har den där den är för tungt jobb för mej numer unsure.gif
vips
Jag har en batteridriven grästrimmer på vilken man kan vrida huvudet och trimma vertikalt, tanken är att man skall ha den till att hålla efter kanterna, men tycker det bara slutar med att man blästrar smalbenen med sten, ingen höjdare, tror det är en black & decker...

/magnus
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon