Full version: Havsörn?
vildvittra
på utflykt till havet i väddö (Norrtälje) för att fota isen fick jag till min stora glädje
även fota något som jag artbestämt till havsörn(?)
den satt länge länge och poserade....bara min kamera hade gjort exakt som jag ville...

bilderna är redigerade i photoshop efteråt för att ge lite mer kontraster då ljuset var ganska dåligt

vad tror ni? havsörn?

smile.gif

dahla
Mäktiga fåglar det där! Deras klor skulle jag inte vilja utsättas för smile.gif

Själv såg jag en korsnäbb för första gången i mitt liv idag... men dom stora örnarna och ugglorna slår allt!

Skönt att du hade kameran med dig! Man blir lite sugen på bättre objektiv till kameran när man får syn på dom smile.gif
vildvittra
ja en uggla skulle jag gärna springa in i smile.gif helst med kameran med i väskan då
korsnäbbar är söta de med smile.gif

he he jag kör inte ens med digitalsystemkamera, polaren brevid hade det och muttrade att hans objektiv inte räckte till... jag har en långzoomkamera som hittills har varit jättesnäll mot mig fast jag inte kan så mkt
dahla
Oavsett vilken kamera man har så är det bättre än enbart kikare som jag hade med mig smile.gif Fast korsnäbben behövde jag ingen kikare till... den fläkte upp kottar för glatta livet några meter ovanför mitt huvud...

Vi har ju några häckande kungsörnar ute på några småöar inte så långt härifrån... kråkorna ser ut som sparvar i närheten av dom smile.gif

Hoppasdu får tillfälle att fota dom fler gånger
Meriona
Ojoj vilka fina bilder! wub.gif
Aqvakul
Jag har sett havsörn på ganska nära håll, två gånger i Blekinge. Tyvärr hadec jag ingen kamera med mig vid något av tillfällena.
Orkidétjuven
Snyggt jobbat. Det är inte många som lyckas fånga den på bild överhuvudtaget.
vildvittra
jag känner mig lyckligt lottad smile.gif
måste ha varit en speciell örn för det kändes nästan som h*n poserade
vi var ändå sex pers som gick runt och fotade is:)
PeterDeleter
Fråga.

Var det nära Fjällbo Holmar på Väddö? Brukar vara där och fiska havsöring och då brukar man ibland kunna se havsörnar. En gång var dom otroligt nog 4 stycken och mäktiga är dom. Här där jag bor (vid Mälaren) brukar vi ha ett kungsörnspar, ganska mäktiga dom också när dom svävar ovanför båten.
Anki på Öland
Åkte över Ölandsbron idag och det satt 9 Havsörnar utspridda på isen vid kanten av olika vakar!
Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon