Christa
Under senare år verkar det ha blivit modernt att sätta ordet "super" framför olika bär och frukter och även mat.

Det spinner på myten om att man skall bli såå frisk bara man äter denna enda sak. Jag blir så irriterad! Det finns inga enstaka livsmedel som kan göra oss friska.

De spelar bara på människans önskan om enkla lösningar.

Paulun praktiserar detta ofta trots att han borde ha kunskap nog för att inte göra det.
*Stintan*
CITAT (Christa @ 24-01-2010, 17:50) *
Under senare år verkar det ha blivit modernt att sätta ordet "super" framför olika bär och frukter och även mat.

Det spinner på myten om att man skall bli såå frisk bara man äter denna enda sak. Jag blir så irriterad! Det finns inga enstaka livsmedel som kan göra oss friska.

De spelar bara på människans önskan om enkla lösningar.

Paulun praktiserar detta ofta trots att han borde ha kunskap nog för att inte göra det.

Paulun är bara ute efter att mjölka bara folk på pengar. Undrar hur många miljoner han tjänat på alla konstigheter han håller på med.

Fast det där med "super" har jag faktiskt inte lagt märke till men så läser jag inte så mycket om mirakelmetoder heller utan söker hellre fakta.
Miro
Jag har också stört mig på det.

Blåbär är bläbär... det ändrar inte prefixet "super". att sedan sälja bär från andra delar av världen som ngt slags mirakelkurer är så...billigt...
KURT
Framförallt blir det absurt när man inte tar hänsyn till den totala mängd man äter. Ett bär eller en grönsak må innehålla hur mycket nyttigheter som helst, men äter man bara några få bär så har det ingen som helst betydelse. Persilja innehåller t ex mycket järn, men för den som inte äter persilja som en grönsak, utan som en krydda, så ger det ju ändå inget större totalt tillskott.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon