Full version: Vattenfri källare
uno
Kommer ni ihåg att jag fick översvämning i källaren och att de fick bryta upp alla golv.
Nu, äntligen är det klart. Hantverkarna är färdiga och jag kan börja inreda
ett nytt fröuppdragningsrum. Tidigare år använde jag en 400w högtrycksnatriumlampa men den kommer jag att flytta till växthuset.
Nu skall jag montera två st. metallhalogenlampor á 70w. Hoppas att dessa lampor fungerar lika bra som natriumlampan gjorde. Jag har riktigt längtat efter att få börja så några fröer. Ja,ja, jag vet att jag är tidigt ute med frösådden men så är det varje år.
Kan nämna att på jobbet har jag en 40 cm tobaksplanta som jag sådde
någon gång i augusti. Den växer ihop med en krukväxt. Om det finns
krukväxt som heter kroton så är det nog en sådan. Tobaken står i ett norrfönster, undra om den kommer att blomma.
Hej då.
uno
kryddan
Skönt att det är klart - vattenskador är ett elände sad.gif Vi levde en hel - väldigt varm - sommar utan dusch och med en ständigt blåsande värmefläkt på för att få bukt med en vattenskada i badrummet.

Sov med öronproppar, kudde över huvudet och isklampar i sängen rolleyes.gif

Det finns en krukväxt som heter Kroton, jag försökte lägga in en bild på en sådan, men det lyckades inte - fattar inte hur man bär sig åt mad.gif
Berith
Jag älskar vatten men vattenskador vill jag inte ha! sleep.gif

Exempel på Kroton:

Ett exempel till:

Och här finns en rööööd!

Kryddan! Klicka på "bild"-knappen ovanför när du skriver inlägget och kopiera in bildadressen där!
uno
CITAT (Berith @ 11-12-2003, 16:21)
Jag älskar vatten men vattenskador vill jag inte ha! sleep.gif

Exempel på Kroton:

Ett exempel till:

Och här finns en rööööd!

Kryddan! Klicka på "bild"-knappen ovanför när du skriver inlägget och kopiera in bildadressen där!

nej, en sådan är det inte. Gröna blad med tydligt markerade nerver.
kryddan
CITAT (Berith @ 11-12-2003, 16:21)
[ Kryddan! Klicka på "bild"-knappen ovanför när du skriver inlägget och kopiera in bildadressen där!

Aha - ska pröva med det när det blir aktuellt igen, jag försökte febrilt klistra in på annat sätt utan att lyckas... rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon