Full version: Vilken fågel
Anki på Öland
Låg en så vacker fågel utanför grinden på min uppfart som såg ut som om den störtat in i stengrunden på min vedbod. Vad kan det vara för sort??? Den är ca 20-25 cm.

[attachment=46573:fagel.jpg]

Anki
Jonny
CITAT (Anki på Öland @ 25-01-2010, 10:42) *
Låg en så vacker fågel utanför grinden på min uppfart som såg ut som om den störtat in i stengrunden på min vedbod. Vad kan det vara för sort??? Den är ca 20-25 cm.

[attachment=46573:fagel.jpg]

Anki

Tycker det mest ser ut som en Rapphöna av bilden att dömma....
Anki på Öland
OK, tack har faktiskt funderat på den!
Anki
KRT
Du har ingen bild av andra sidan, dvs teckning på huvud och bröst? Bara ryggden är lite svår att identifiera en fågel på.... Men visst kan det vara en rapphöna tummenupp.gif
Aqvakul
Allt tyder på en rapphönehona - fjäderskrud, storlek...
Anki på Öland
Lockade hit ett par fågelkunniga kompisar och det var vad dom sa också.
Tack för hjälpen.
ANki
Gossen Ruda
Hur smakade den eller är den inte tillagad än?
Orkidétjuven
Fin. Jag har aldrig sett en sådan förr. Många svenska fåglar jag ännnu inte sett.
Anki på Öland
CITAT (Gossen Ruda @ 25-01-2010, 15:36) *
Hur smakade den eller är den inte tillagad än?

Hehe... nä, den varken är eller blir tillagad, tror dom tänkte stoppa upp den för den var inte alls skadad och väldigt vacker i färgerna.
Anki
Gossen Ruda
CITAT (Anki på Öland @ 25-01-2010, 22:43) *
Hehe... nä, den varken är eller blir tillagad, tror dom tänkte stoppa upp den för den var inte alls skadad och väldigt vacker i färgerna.
Anki

Det är ju också en möjlighet. biggrin.gif Tror ingen skulle kunna klaga på det, den är ju självdöd.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon