Full version: En
Nanna
Jag har köpt en liten en, eller lite och liten, den är väl ganska stor för att vara inne. Men dock inte lika stor som de ute... Ja ni förstår... Den har nu julkläder på sig (dvs pynt och ljus m.m.).
Nu undrar jag hur jag skall göra över jul när jag ska åka bort ett tag. Den lilla krabaten vill gärna dricka mycket vatten, och det finns ingen möjlighet att någon ska kunna komma så ofta och vattna den.
Så... Tror ni att man kan ställa den i en hink med vatten i botten? Så att den står i vatten alltså. Eller hur ska jag göra för att få den att överleva julen?
KURT
Man kan ordna automatiskt bevattning. Enklast är att fylla en balja (eller hink) med lite vatten, ställa i en upp och nervänd kruka (eller motsvarande ) så att den står strax över vattennivån. Lägga något sugnade material över krukan, ner i vattnet och ställa växten man skall bevattna på detta (hmmmm undrar om detta var begripligt?).
Ljusalfheim
höj luftfuktigheten, med vattenbehållare lite härovar runtekring och sänk temperaturen lite smile.gif
det borde gå sleep.gif om du nu inte har växter som begöver torr luft och värme nu rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon