aanderss
Har allt chattande dött? för 10 år sedan chattade många men nu chattar inga nästan. finns det några bra aktiva seriösa svenska chattar kvar på nätet?
Eva i Höga
Har aldrig förstått mig på chattandet, för mig är Odlas forum alldeles tillräckligt.
Motti
Jag undrade också över det för sista tiden är det bara Elleave och jag som tittat in då och då,någon här skrev att det var förlegat att chatta ?att det fanns så mycket annan tecknik nu confused.gif Själv tycker jag det kan vara trevligt att "prata"med folk direkt liksom få tips på odling hur vädret är osv osv.
*Stintan*
CITAT (aanderss @ 26-01-2010, 16:16) *
Har allt chattande dött? för 10 år sedan chattade många men nu chattar inga nästan. finns det några bra aktiva seriösa svenska chattar kvar på nätet?

Ingen aning om det finns några kvar. Själv chattar jag bara på msn och Facebook och någon gång ibland går jag in på odlas chatt men där verkar det inte vara många längre jämfört med tidigare.
Nauti
Jag med många andra chattar varje dag. Det är nog inte förlegat även om det är färre än det var förr. Många har väl gått över helt till MSN och liknande, som inte alls är samma sak tycker jag.
*Stintan*
CITAT (Nauti @ 26-01-2010, 19:18) *
Jag med många andra chattar varje dag. Det är nog inte förlegat även om det är färre än det var förr. Många har väl gått över helt till MSN och liknande, som inte alls är samma sak tycker jag.

Vad är skillnaden menar du?
Nauti
CITAT (*Stintan* @ 26-01-2010, 19:21) *
Vad är skillnaden menar du?
På en chatt sitter man många och pratar helt öppet, på MSN pratar man med en person i taget. Även om det finns "liknande" funktioner i MSN så är de inte särskilt bra anpassade för det och det blir helt enkelt inte samma sak.
Motti
Här på chatten har man ju direktkontakt ,msn är väl Homails chat och det kan ju inte vara samma sak som att chatta på ODLA !På odla är man ju ett "gäng" som är mer likasinnade har jag inbillat mig, msn är man ett annat gäng med helt och totalt olika intressen.
Nauti
CITAT (Motti @ 26-01-2010, 21:11) *
Här på chatten har man ju direktkontakt ,msn är väl Homails chat och det kan ju inte vara samma sak som att chatta på ODLA !På odla är man ju ett "gäng" som är mer likasinnade har jag inbillat mig, msn är man ett annat gäng med helt och totalt olika intressen.
Ja, det sker i realtid här på chatten, på de flesta andra typer av chatter och på MSN. MSN är Microsofts skräp och hade från början ingenting med Hotmail att göra och har inte det nu heller förutom att det är uppköpt av Microsoft(?).

Det är precis så jag känner med chatt och msn, på chatter så finns oftast ett tema, någonting som man associerar just den chatten med och det blir en helt annan stämning och helt andra diskussioner.
*Stintan*
CITAT (Motti @ 26-01-2010, 21:11) *

Det beror väl på vilka du har på din msn-lista. Man har lika mycket direktkontakt på msn och man kan chatta med ett gäng där också om man vill. Men det är väl oftast så att man bara har människor man känner lite bättre på msn och för mig räcker det bra. Inte harjag heller på msn en massa folk med totalt olika intressen. Man väljer som sagt själv.

Jag har chattat mycket på Odlas chatt när den startade och ett bra tag därefter så jag vet hur den är. Det finns ju för övrigt ofta en chattavdelning på olika forum.
Motti
Jag använder inte msn alls !tycker inte jag behöver det.
aanderss
skall vi chatta i kväll igen? det var ju drag där i går
aanderss
kom till chatten!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon