KRT
Har bestället en uppsättning fröer till bla tomat, kronärstkocka, några perenner och lite vanliga kryddväxter fr Impecta, tillsammans med miniväxthus, och såg verkligen fram emot att kunna plantera nu i veckan.
MEN posten har slarvat bort "brevet", skickat som brev men "för stort för att lämnas ut", vilket innebär att jag skulle hämta det som paket men trots att jag fått avin har inte brevet kommit till utlämningsstället!

Är så irriterad eftersom det kliar i fingrarna, MEN kom på att det kanske inte är det värsta - tänk om plaketet skickas fram och tillbaka i vinterkylan? Postbilarna är väl knappast uppvärmda.... Kan detta påverka fröerna på något vis?

Inser också att risken att det blir skador ökar markant om paketet är på villovägar - så ny hoppas jag bara att de kan HITTA paketet, på utlämningssätllet hade de itne en ANING om var det kunde vara, troligen i fel säck någonstans... Tänk DET kunde jag inte räkna ut själv ranting.gif
Crazy4Flowers
Fröerna är torra och ska inte skadas vid kyla. Är dom helt säker på utlämningsstället att paketet inte ligger där? Har en kompis som råkade ut för något liknande och efter ett bra tag så visade det sig att paketet faktiskt låg där....
KRT
CITAT (Crazy4Flowers @ 28-01-2010, 09:14) *
Fröerna är torra och ska inte skadas vid kyla. Är dom helt säker på utlämningsstället att paketet inte ligger där? Har en kompis som råkade ut för något liknande och efter ett bra tag så visade det sig att paketet faktiskt låg där....

Mmm tyvärr är de säkra, fyra olika personer vid två tillfällen har letat igenom rummet utan att hitta något sad.gif
Peztis
När fick du avin? Det kan ta en dag extra från det att man får avin ibland.

Men fy vad irriterande - när man går och verkligen väntar på något så vill man ju ha det innan man har beställt, liksom!
KRT
Jag börjar fundera på hur Posten är funtad - idag kom en ny avi, med annat paketnummer och denna gången hittade de paketet, men de hade ingen aning om vad det var för paket den första avin var ställd för??????

Nåja, mina miniväxthus och fröer är framkomna och i kväll ska det sås.... Upptäckte dessutom att jag hade beställt fröer i höstas som jag ännu inte sått, eftersom de ska sås i jan-febr så nu vet jag då rakt inte hur jag ska få plats med allt laugh.gif Inte helt ovanligt kanske flirting.gif
Peztis
CITAT (KRT @ 28-01-2010, 17:19) *
Upptäckte dessutom att jag hade beställt fröer i höstas som jag ännu inte sått, eftersom de ska sås i jan-febr så nu vet jag då rakt inte hur jag ska få plats med allt laugh.gif Inte helt ovanligt kanske flirting.gif

Jag säger bara det! Välkommen till gänget som lider av Förmycket fröus och Fullus te breddus!

Skönt att det kom fram, i alla fall!
Anja Danmark
Jeg synes også, at sygdommene rammer hårdere i år, hvor der stadig kun er udsigt til mere frost og sne, og foråret synes at være laaaaaaaangt herfra....

Her på mit kontor begynder planterne i hvert fald at tage mere og mere plads, og jeg har været nødt til at købe 2 LED-spots mere for at kunne give dem lys nok.

Jeg ved ikke med jer - men jeg er TRÆT AF KULDE OG SNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Peztis
Anja, jag håller med dig.

Men samtidigt så är det ju så vackert ute nu så det är ju bara att njuta medan vintern är sådan. Det kommer ju med största sannolikhet dagar och veckor då det är slask och ruggigt värre.
Fast när det är dags för det vädret så har vi väl alla fullt upp med att sköta våra små plantor, glädja oss över allt som tittar upp och ojja oss över det som vägrar sticka upp sina små gröna huvuden över jordytan.

Även om vi alla planerar för våren och sommaren så får vi ju inte glömma bort att mysa i stugvärmen också!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon