Full version: scart
boxer2
Min video/dvd kräver 2 st scart, vår nya tv har bara en scart. Hur gör jag?
skånepåg
Say what?? Det räcker väl med en??
ingrids
Om det finns andra ingångar på tv:n kan du kanske köpa en "omvandlare" som gör att en scartkontakten kan kopplas till en annan ingång på tv:n? Kollade upp något likande för ett par veckor sedan och minns inte vilken lösning jag själv behövde men kunde konstater att det finns många olika typer av kablar, även om en liten röst i bakhuvudet säger något om att det var något krångligt med just scart. Ber om ursäkt för teflonminnet ...
Huggorm
CITAT (boxer2 @ 28-01-2010, 14:38) *
Min video/dvd kräver 2 st scart, vår nya tv har bara en scart. Hur gör jag?

Har du en video och DVD och därför behöver två scartingångar på TV:en? I såna fall kan du koppla den ena till TV:en och den andra genom den första. Video har alltid en extra scart som man kan koppla in en annan bildkälla för att spela in från.

Har du en kombinerad video/DVD-spelare så skall den klara sig med en scartkabel, jag har aldrig hört talas om att det krävts två till samma apparat.
Gossen Ruda
Annars finns det väljare/växlar att koppla mellan TV:n och övriga mackapärer.
Bee
CITAT (Gossen Ruda @ 28-01-2010, 15:32) *
Annars finns det väljare/växlar att koppla mellan TV:n och övriga mackapärer.

Tror det kallas förstärkare. Och då kan man även få ut ljudet i hemmabioanläggningen yes.gif
(läs högtalarna)
Huggorm
CITAT (Bee @ 28-01-2010, 16:11) *
Tror det kallas förstärkare. Och då kan man även få ut ljudet i hemmabioanläggningen yes.gif
(läs högtalarna)

Förstärkare är en annan finess, men det kan säkert hända att den också finns inbyggd i dyrare scartväxlar. Men vanligtvis är det enkla grejer som egentligen bara består av en brytare som växlar mellan två olika kablar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon