Eva i Höga
Måste avreagera mig - blir så förbannad - nu eldades sonens bil upp inatt. Ställer till en massa problem med jobbet! GRRRRRR! ranting.gif
dahla
Jäkla idioti det där..

Var det rent slumpmässigt att det just var hans bil som eldades eller har han skulder eller så till något gäng? Har han gjort lite fel mot fel kile i trafiken kanske?
gladepetter
Försäkringsbolaget misstänker att många av bränderna görs av bedragare som låter bilen jämte brinna upp för att kunna dölja försäkringsbedrägeri. Har jag ont om pengar så bränner jag inte upp min egen bil utan låter grannbilen brinna upp och förstöra min bil.....
Olle A
Vilka idioter det finns! Hoppas att de blir inburade så länge som möjligt! ranting.gif ranting.gif ranting.gif

Olle
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag läste det förut att det brann 2 bilar och 2 husvagnar i Frölunda i natt.

Tyvärr händer det ju inte så mycket ifall dom får tag i den/dom som gör det. Och det finns så många som tycker det är så synd om ungdomarna som ¨får en skuld att betala av sedan.

Elisabeth
Eva i Höga
CITAT (dahla @ 29-01-2010, 09:05) *
Jäkla idioti det där..

Var det rent slumpmässigt att det just var hans bil som eldades eller har han skulder eller så till något gäng? Har han gjort lite fel mot fel kile i trafiken kanske?

De skulder han har är till banken när han lånade för att köpa sitt företag. Han är egen företagare och rör sig inte i gängkretsar. Gjort nåt fel i trafiken vet jag inte. Nu var det 3 bilar och 2 husvagnar som brann upp och vi vet ju inte om det var riktat åt någon spec person.
Eva i Höga
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 29-01-2010, 09:43) *
Jag läste det förut att det brann 2 bilar och 2 husvagnar i Frölunda i natt.
Elisabeth

Ja Elisabeth, den ena bilen var min sons.
LasseB
Gå gott och ont är det inte ens en bråkdel av allt som händer som vi får reda på
Om bara den lokala TVn skulle prata om t.ex. all stenkastning och grön laserbeskjutning som förekommer mot polis räddningstjänst och kollektivtrafik så skulle inte en timme om dagen räcka i våra storstadsregioner

Förstår inte varför media är så tysta kanske tror dom att rapportering skulle gynna SD vad tror ni?
Rosmarin
Fy så tråkigt Eva. Sådan här vandalism känns ju så meningslös.

Här nere hos oss har detta blivit ett stort problem. Förra året brändes "bara" 1.137 bilar upp, mot 1.147 året dessförinnan. Nationellt.

T.o.m. i vår lilla by där det bara bor 700 personer har en bil bränts upp! Det är sorgligt.
Bee
Det är absolut inte synd om dom j***a ligisterna som bränner upp folks bilar bara för att "ha nåt att göra" ! Fy så arg man blir!

Nej, det är mest synd om dom som får sin bil förstörd. Många har bara trafikförsäkring och då står dom där och kanske inte har pengar att köpa en annan bil. Fattar inte ligisterna att dom förstör för sina medmännisor?
Rosmarin
CITAT (Bee @ 29-01-2010, 10:57) *
Det är absolut inte synd om dom j***a ligisterna som bränner upp folks bilar bara för att "ha nåt att göra" ! Fy så arg man blir!

Nej, det är mest synd om dom som får sin bil förstörd. Många har bara trafikförsäkring och då står dom där och kanske inte har pengar att köpa en annan bil. Fattar inte ligisterna att dom förstör för sina medmännisor?

Precis! tummenupp.gif

...och dessutom kan det ju bli livsfarligt för förbipasserande, andra bilister parkerade bredvid, boende i hus alldeles intill... Det är vansinnigt.
Här är det numera inte tillåtet att förvara en reservdunk fylld med bensin i bilen när man parkerar och lämnar bilen. Ur säkerhetssynpunkt... crying.gif
Eva i Höga
Ja visst är det farligt för omgivningen, förmodligen hade det förvarats gasol i någon av husvagnarna då det verkade som branden hade haft explosionsartat förlopp. Men det vet vi ju inte, får se vad undersökningen säger. Det ställer bara till så mycket problem och kostnader för de drabbade, inte konstigt att man blir förtvivlad och uppretad.
Gunilla T
Men fy sjutton...inte bara det ekonomiska - hur ordnar man det praktiska i livet när man räknar med sin bil och plötsligt står där.....usch så arg jag blir!
gnon49
Framför allt, hur tänker dessa missfoster? Någon hjärncell borde väl varna för att det är ett allvarligt brott och att framtiden står på spel om dom upptäckts. Eller har droger tagit alla hjärnceller i sitt grepp. Undra på att medborgargarden bildas.
Carl

Länge leve det det mång kulturella samhället!
Piccante
CITAT (Carl @ 29-01-2010, 12:34) *

Japp! eftersom du själv inte kan stava "mångkulturella" så förutsätter jag att de har annat påbrå än svenskt?

Det var ett reportage på radio för inte så länge sedan då ungdomar i Göteborg intervjuades. Försäkringsbedragare betalar gärna ungar pengar för att tända eld på bilar som de medvetet placerat i förorter där de inte bor. Sedan skriver de i sin anmälan att de "råkade" parkera i en förort och inte utanför den egna bostaden eftersom de var där i ett ärende precis samma dag som ett upplopp drog fram och bilar antändes. Ungdomarna får betalt för att förstöra mer än en bil så det ska se ut som om bilarna drabbats helt slumpvis och inte bara bedragarens bil drabbas för det vore ju för uppenbart.
Eva i Höga
CITAT (gnon49 @ 29-01-2010, 12:11) *
Framför allt, hur tänker dessa missfoster? Någon hjärncell borde väl varna för att det är ett allvarligt brott och att framtiden står på spel om dom upptäckts. Eller har droger tagit alla hjärnceller i sitt grepp. Undra på att medborgargarden bildas.

Om man inte fått lära sig som riktigt liten vad moral och etik osv är så kanske det är svårt att veta var gränserna går och att man ev kan leva ett bättre liv. Vet inte om jag har rätt men någonstans måste grunden byggas för det liv man lever anser jag. Jag blir riktigt upprörd över alla tråkigheter - inte bara bilbränder - som finns runt omkring oss och har känslan av att det bara blir värre och värre. Livet är inte ett paradis men man ska väl inte behöva vara rädd alltid....?
Eva i Höga
CITAT (Carl @ 29-01-2010, 12:34) *

Ja, det tycker jag verkligen men det var inte det det handlade om!

Marcus, precis vad jag också vet - vad får då ungarna för bild av samhället när de får betalt för att göra brott? "Brott löner sig" var det visst nån som sa.
gnon49
CITAT (Eva i Höga @ 29-01-2010, 13:47) *
Om man inte fått lära sig som riktigt liten vad moral och etik osv är så kanske det är svårt att veta var gränserna går och att man ev kan leva ett bättre liv. Vet inte om jag har rätt men någonstans måste grunden byggas för det liv man lever anser jag. Jag blir riktigt upprörd över alla tråkigheter - inte bara bilbränder - som finns runt omkring oss och har känslan av att det bara blir värre och värre. Livet är inte ett paradis men man ska väl inte behöva vara rädd alltid....?

Du har helt rätt. jag blir bara så ilsken när sådana händelser verkar bli vardagsmat och att det fortsätter. Kan inte föräldrarna sätta stopp så återstår ju vad samhället kan göra. Dessa ungdomar är ju på god väg in i kriminalitet om inget görs. Dom har passerat pojkstrecks-stadiet med god marginal. För att inte tala om dom som blir utsatta. Hur dom mår. Polis o soc. myndigheter får väl lägga på ett krut. Skulle tro att det lönar sig i längden. Framför allt för ungdomarna.
Aqvakul
Det är för djävligt och hur hemskt som helst för dem som drabbas. det är tillräckligt hemskt om det är en gigantisk skadegörelse. Det är ännu värre om det ingår som en del i svindleri och bedrägeri. Åtgärder bör sättas in därefter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon