Full version: Chili i hydro?
densis
Jag undar vad ni som odlar chili i hydro kör för Ec värde? Har startat upp mitt lilla projekt nu med en GHE waterfarm och en 125w Le lampa i ett odlingstält. Har inte några stora plantor än utan allt är frösått i början på Januari. Bilder kommer sen när dom blivit lite större.
Nauti
CITAT (densis @ 29-01-2010, 11:12) *
Jag undar vad ni som odlar chili i hydro kör för Ec värde? Har startat upp mitt lilla projekt nu med en GHE waterfarm och en 125w Le lampa i ett odlingstält. Har inte några stora plantor än utan allt är frösått i början på Januari. Bilder kommer sen när dom blivit lite större.
Kan tipsa om denna http://chilifoorumi.fi/index.php?PHPSESzSI...&board=35.0.

Jag kommer själv att odla i kokos med droppbevattning på balkongen till sommaren men jag bryr mig inte i EC-värde, inte heller i pH-värde eftersom min mätare gick sönder sad.gif Det får gå bra ändå smile.gif
densis
[quote name='Nauti' date='29-01-2010, 19:03' post='1164101']
Kan tipsa om denna http://chilifoorumi.fi/index.php?PHPSESzSI...&board=35.0.

Jag kommer själv att odla i kokos med droppbevattning på balkongen till sommaren men jag bryr mig inte i EC-värde, inte heller i pH-värde eftersom min mätare gick sönder sad.gif Det får gå bra ändå smile.gif
[/quote

Okej! Ne det jag har förstått efter ha läst hela internet känns det som så är det många som inte håller så bra koll på just ec värdet. Men vad jag har kunnat förstå så har ph´t en stor roll i det hela. Om det är för surt eller för hårt vatten så är det juh inte mycket som vill växa. Om din mätare har gått sönder kan du köpa ett sånt enkelt test där man droppar i en ph lösning i vattnet du tagit som prov. Jag köpte ett sånt hos ebb och flod och jag tror det kosta ca 50 kr och det räcker till ca 300 tester tror jag. Bra och billigt!
Nauti
Det finns många forum som fokuserar just på chiliodling och jag tror nog att det finns mer än tillräckligt med information åt dig tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon