Eva i Höga
En av de bättre trädgårdstidningarna kom idag så nu ska jag krypa upp i soffan och ha en mysig stund och bläddra i tidningen. Härlig fredag!
Aqvakul
CITAT (Eva i Höga @ 29-01-2010, 19:58) *
En av de bättre trädgårdstidningarna kom idag så nu ska jag krypa upp i soffan och ha en mysig stund och bläddra i tidningen. Härlig fredag!

s***n, jag har glömt att kolla posten...

ÄLSKAR min hemträdgården...
lorentz
DA CAPO
Olle A
Hit har den inte kommit, men jag har full förståelse om brevbäraren har svårt att ta sig fram på de isiga vägarna.

Olle
Meriona
Kul för er att frossa! smile.gif
Men... varför finns det inte en tidning som passar alla oss som bara har lägenhet med balkong? Vi odlar också, både krukväxter och på balkongen sommartid. Men ingen tidning hittills har varit värd pengarna för mig, alltid är det max 25% som rör oss stadsbor, men resten är buskar och trädgård. -cry-.gif
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 29-01-2010, 21:46) *
Men... varför finns det inte en tidning som passar alla oss som bara har lägenhet med balkong? Vi odlar också, både krukväxter och på balkongen sommartid. Men ingen tidning hittills har varit värd pengarna för mig, alltid är det max 25% som rör oss stadsbor, men resten är buskar och trädgård. -cry-.gif

va lite positiv.. starta en tidning, vet ja... kompiskram.gif
Aqvakul
Även jag har nu fått min HEMTRÄDGÅRDEN

Jag bor på sjätte våningen i ett modernt hus med postboxar i entrén och när jag kom hem vid halv tre så hade inte posten kommit än...
Meriona
Men nu var du tvungen att springa ner och kolla igen, eller hur? Hur nördigt är inte det! wub.gif flirting.gif
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 29-01-2010, 22:00) *
Men nu var du tvungen att springa ner och kolla igen, eller hur? Hur nördigt är inte det! wub.gif flirting.gif

Det hade alltså varit jättenördigt om där inte var någon tidning - men nu var det det och då var det synnerligten rationellt, så det så...
Meriona
rotfl.gif Tänk på mina magmuskler....

Jag tål inte mer fniss.... sweatingbullets.gif
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 29-01-2010, 22:05) *
rotfl.gif Tänk på mina magmuskler....

Jag tål inte mer fniss.... sweatingbullets.gif

Har du magmuskler?

Grattis! crazy.gif
Meriona
Oj. Nej det har jag nog inte. Men man kanske kan få av idog ogräsrensning?

Se där återkoppling till grundämnet... rolleyes.gif
Eva i Höga
Meriona o Aqva, sånt här smågnabb är kul! Kram på er! bravo.gif
Aqvakul
CITAT (Eva i Höga @ 30-01-2010, 12:46) *
Meriona o Aqva, sånt här smågnabb är kul! Kram på er! bravo.gif

Kram själv... smiley_small_hug.gif
Motti
Var får man tag i den tidningen ?blev lite nyfiken nu rolleyes.gif
Aqvakul
CITAT (Motti @ 30-01-2010, 21:01) *
Var får man tag i den tidningen ?blev lite nyfiken nu rolleyes.gif

Om man går med i Svensk Trädgård eller i någon av de 175 trädgårdsföreningarna som är anslutna till Svensk Trädgård så får man tidningen sex ggr per år. Som medlem i en trädgårdsförening får man möjlighet att delta i trevliga aktiviteter, som reser, kurser och trädgårdsvisningar. Ofta har man också rabatt hos ett antal plantskolor och växthus.

Tidningen brukar också kunna köpas i en välsorterad Pressbytrå.

http://www.tradgard.org/
Motti
Tack för tippset Aqvakul !en tidning som jag absolut skulle kunna läsa med stort intresse rolleyes.gif
Piccante
CITAT (Meriona @ 29-01-2010, 21:46) *

Bra idé! En balkongodlartidning skulle behövas. Radion har nappat på iden:
CITAT
Balkongodlare får eget program i P1: Odla med Stadsgrönt

På annandag påsk startar nya programmet Odla med Stadsgrönt, som fokuserar på odling på balkonger, i fönster och på gårdar i stan.

Odla med Stadsgrönt kompletterar populära trädgårdsprogrammet Odla med P1 och sänds var fjärde vecka på samma sändningstid. Start 13 april.
- Stadsgrönt är ett program för människor som bor i stan, säger programledaren Petra Quiding. Det blir trendspaning, tips och inspiration för balkongodlare och för de som odlar på gården. Och reportage om människor som odlar just i staden.
I det första programmet besöker redaktionen Camilla som har en balkong på tredje våningen i utkanten av Lund och får hjälp att dra igång säsongen med tips och idéer från trädgårdsjournalisten Eva Robild. Och Lena Israelsson, också hon trädgårdsjournalist, berättar om hur man odlar exotiska växter, i köksfönstret.

Det blir även besök hos Zehera i Landskrona som odlar växter från hemlandet Makedonien på sin balkong, men som också fått en egen lott i bostadsområdet Koppargården.
– Det är avkopplande att hålla på med gröna växter, då glömmer man bort allt som tynger en, säger Zehera.

Lyssnarna kan mejla sina frågor och bilder till programmet på stadsgront@sr.se och på hemsidan kan man följa programledaren Petra Quidings egna försök till odling www.sr.se/p1/stadsgront

Odla med Stadsgrönt sänds i P1 var fjärde vecka (start 13 april): Måndag kl. 10.03 med repris tisdag kl. 00.03 och lördag kl. 12.05 Programmet finns för efterhandslyssning och nerladdning på hemsidan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon