gammelnalle
Suck!!!!
Är inte vän med datorn.

Efter att dottern var hemma behövde datorn "städas" - dels "Diskrensning" och dels ett program som heter CCleaner.

Alla "konstigheter" försvann- men en bieffekt är att alla inloggningsuppgifter försvann. T.ex. mitt hotmail: Varje gång jag startar datorn måste jag logga in på nytt, både användarnamn och lösenord: TROTS att det är ifyllt att jag vill spara inloggningsuppgifter. Jag har försökt att ta bort kryss och fylla i igen- ingen skillnad.

Ett I-landsproblem- en petitess: Det GÅR ju faktiskt rätt fort att skriva i, men ändå rätt retfullt. (Inte alla lösenord är "självklara"...)

Jag misstänker att någon form av "Städningsprogram" ligger kvar och rensar. ????

När,var hur, hittar jag den filen, om det nu är en sådan??

Jo förresten: Ytterligare ett fel: skärmen visar inte hela bilden (om jag jämför med jobbdatorn) så jag måste scrolla i sidled i vissa lägen... Kan man rätta till det åxå??

gammelnalle som inte är duktig på datorer- heller.....

Anma
Låter som att ni ändrat inställningarna så att datorn tar automatiskt bort cookies. Vilken webbläsare använder du?
*Stintan*
Gå in under "verktyg" - "internetalternativ" - "allmänt" och kolla så att den lilla rutan under "webhistorik" inte är ibockad.
gammelnalle
Utloggad igen...... suck!!

Antar att webbläsaren "Explorer" (jag sa ju att jag är data-dum!!)

CITAT
Gå in under "verktyg" - "internetalternativ" - "allmänt" och kolla så att den lilla rutan under "webhistorik" inte är ibockad.
Stintan

YES YES YEAH!!!!

Där satt han!!

Tack!!
smiley_small_hug.gif

b
*Stintan*
Så lite så flirting.gif
gammelnalle
skärmbilden då???

NÅGON????

b
ängsvädd
Pröva klicka på Start (där man stäner av datorn), sedan Kontrollpanelen, sedan Bildskärm, sedan Inställningar och välj hgre skärmupplösning, den högsta, det högsta talet alltså.
*Stintan*
Har du klickat i helskärm i mittenrutan högst uppe till höger på sidan?
gammelnalle
CITAT
Stintan* Skickat den Idag, 18:03
Har du klickat i helskärm i mittenrutan högst uppe till höger på sidan?
??? hittar inte (jo jag vet att jag är data-dum...)

CITAT
ängsvädd Skickat den Idag, 17:05
Pröva klicka på Start (där man stäner av datorn), sedan Kontrollpanelen, sedan Bildskärm, sedan Inställningar och välj hgre skärmupplösning, den högsta, det högsta talet alltså.

nu börjar det likna vad jag vill- inte helt dock- men skall trimma.

Tack!!!

tack till ALLA hjälpsamma odlalioter!!! smiley_small_hug.gif er kan man lita på!!

b
mojan
Jag säger som *Stintan*: Längst upp i högra hörnet på bildskärmen finns tre små rutor. X stänger du sidan med, det vet du säkert, (-tecknet då försvinner sidan och är passiv längst ned ) MEN mittersta rutan har två små dubbla rutor: pröva att klicka på den så får du större bild.
gammelnalle
jasså DEN!!

Nä- DEN känner jag till- men tack för ditt engagemang... jag blir lika positivt överraskad varje gång .

thanks.gif

b
Anki på Öland
Är det inte inställningen på själva bildskärmen som ändrats då??
Anki
Anki på Öland
Nu har jag drabbats av detta och min ruta med webhistorik är inte ikryssad. Odla loggar ut mig flera ggr om dagen när den legat inaktiv ett tag. Likaså använder jag tv.nu för att se om det möjligtvis är något att titta på. Där lägger jag in min sida med dom kanaler jag har och varje gång sidan uppdaterar sig återkommer alla kanaler. Mycket irriterande.....
Skaffade en ny dator för ett par veckor sedan och det är sen jag började använda den som det börjat hända. Någonting jag inte har inställt rätt, men vad???? Tycker jag letat på alla inställningar...... Någon som kan komma på någon bra idé vad jag skall göra??
Anki
Anki på Öland
Ingen som har någon idé om vad som är felinställt????
Anki
*Stintan*
Har det inte med cockies att göra? Rensar man eller inte tillåter cockies så blir det ju så vad jag förstår. Undrar om det inte finns någon inställning för sånt g.gif men jag kanske har fel.

Jag brukar få logga in när jag rensat men sen händer det just på Odla att jag då och då måste logga in på nytt utan att jag gjort något och då tror jag inte att det beror på den egna datorn.
Anki på Öland
Har misstänkt att det varit något med cockies men inte hittat någon inställning av det som passat att ändra. Har IE7.
Anki
*Stintan*
CITAT (Anki på Öland @ 20-07-2010, 13:37) *
Har misstänkt att det varit något med cockies men inte hittat någon inställning av det som passat att ändra. Har IE7.
Anki

Har du kollat vad du har för inställning under verktyg - internetalternativ - sekretess? Där kan man välja om cockies.
Anki på Öland
Ja, och det står på mellan.......
Anki
*Stintan*
OK det gör mitt också. Då vet jag inte vad det är för mysko som "spökar".

Förresten har du avbockat i rutan för "Töm mappen temporary internetfiles när webläsaren stängs" under avancerat?
Anki på Öland
Japp, avbockat!
Anki
gnon49
Prova en annan webbläsare vetja. Det kan lösa problem som kan vara irriterande o svårlösta. Finns många att välja på . IE8 använder jag bara till bank och andra viktigare inloggningar. Övrigt är det opera som gäller. Snabb,stabil och sällan några problem. Men det finns många suveräna webbläsare att ladda ner. Varför inte prova.
Anki på Öland
Har aldrig behövt för IE har funkat alldeles utmärkt tidigare... men får väl fundera på det för detta är såååå irriterande....
Anki
mamamaggan
Min äldste son säger att du ska prova med att gå in på Verktyg ,Internetalternativ,Särkerhet och klicka på " Återställa alla zoner till standardnivån" .

Hoppas det hjälper .
Anki på Öland
Går inte, den knappen är inaktiv.....
ANki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon