djungel
Tänker köpa en större mängd kompostjord till våren och MERAB i mellersta Skåne säljer 10 kubikmeter för 2000 kr inkl frakt tror jag. 100 kr per kubik + 1000 kr frakt eller något liknande. Jag hade tänkt använda detta dels till att odla direkt i och del för att förbättra befintlig jord. På MERAB verkade de tyvärr inte kunna svara exakt på vad man kunde använda komposten till. Är den utspädd med torv eller är den så kraftig at man måste blanda den med befinligt jord?

Någon som har erfarenhet av MERAB:s kompost? MERAB = mellersta skånes renhållningsbolag.
Preussen
undra om det inte är samma jord som Sysav säljer i säckar, 4 för 100kr. ta en koll på sysavs hemsida
Bassam
Hej

Komposten kommer från hus avfall och urin och slam , det är bra för växter plus bra för miljö.

H:Bassam
djungel
Komposten är väl främst gjord av trädgårdsavfall men den kan ju innehålla mer eller mindre andel torv. eftersom jag tänkt odla direkt i denna produkt är det viktigt att veta att den inte innehåller oacceptabelt höga nivåer av näringsämnen. I så fall kan man ju bara använda den till att förbättra befintlig jord.

Sysavs säcka-produkt är vad jag vet en bra jord d.v.s att odla direkt i. sen finns det det som kallas grönkompost vilken är för kraftig för att använda direkt.

Tyvärr har jag inte fått svar ännu från någon om känner till merabs storleveranser av kompost.

Någon som köpt denna?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon