Full version: Plastmaterial?
sungernor
Hej
Jag köpte ett bågväxthus förra sommaren. Placerade det på en äng och lade sk barkplast på "golvet" sedan lade jag på bark. Har gjort bäddar och det var fantastiskt vad allt växte. Men det gjorde också kvickroten genom plasten! Så i alla gångar och i de enkla pallkragarna är det fullt med kvickrot. Det kändes hopplöst.
Jag vet att det finns ett täckmaterial som används i växthus men har inte hittat det.
Är det någon som vet namnet och vart det finns att köpa?

Vänliga hälsningar Gerd
Åsa, mälardalen zon 2
Är det den svarta vävda marktäckväven du tänker på?? Glöm den isåfall, den kanske är något bättre än barkduk som förmultnar men just kvickrot tycker jag brukar hitta en väg igenom markväven eftersom den är ju vävd så den är inte 100% tät.

Ett tjockt lager vanliga dagstidningar brukar dock funka 1-2 säsonger och lägger man på med några års mellanrum kan man såsmåningom kväva bort ev. rotbitar.
Bassam
Hej

Dét finns bra mark täck som säljer i Bauhaus , de är tätta och passera bra luft och vatten och starka .

:Bassam
Anja Danmark
jeg ved ikke, hvad det hedder på svensk, men på dansk hedder det geotextil og bruges til at lægge under fliser/plattor, og ukrudtet kan ikke komme igennem det.

Det ser sådan ud: http://www.nettraelasten.dk/%C3%98vrige_pr...oductID=PROD322

mvh
Anja

sungernor
Hej
Tack för svaren. Det verkar som om det är geotextil som jag behöver. Tidningstipset är också bra men växthuset är 40 kvm så jag tror inte att jag fixar så många tidningar. Bauhaus har geotextil men jag bor i Luleå och varuhuset verkar inte finnas närmare än Sundsvall. Jag provar söka på nätet för att se om det är möjligt att beställa på det sättet.

Vänliga hälsningar Gerd
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon