Erika zon 4
Såg en annons i nya "Allt om trädgård" om ett nytt (?) trädgårdsdesignprogram, är det nån som har det o vet om det är bra? Lite intresserad blev man ju när det har kommit nåt mer avancerat än SPCSs program... Men hemsidan var ingen bra reklam för programmet, tog hur lång tid som helst innan jag hittade vad det kostade tex. Det visar hur viktig webdesignen är för företag!! Här är deras hemsida! Rosenholm
Berith
Det är förmodlingen det programmet som redan diskuterats en del här på forumet. Sök så hittar du några trådar! smile.gif
*Felix matte*
Här hittar du mer om programmet.
Erika zon 4
Aha, klantigt att jag inte kollade först! smile.gif Jag har inte varit här o läst på evigheter så jag hänger inte alls med längre!
*Felix matte*
CITAT (Erika zon 4 @ 12-12-2003, 19:29)
Aha, klantigt att jag inte kollade först! smile.gif Jag har inte varit här o läst på evigheter så jag hänger inte alls med längre!

Inte alls klantigt.
Nu har du mycket att läsa i helgen tongue.gif biggrin.gif
Hans i Mälardalen
Efter att ha provat det några veckor är min kommentar att det är ett ganska begränsat sortement och grafiken kunde varit bättre. Men för en som inte är van vid grafiken på de senaste datorspelen kan den nog tyckas vara ok.
De positiva delarna är givetvis att det är på svenska med svenska klimatzoner och växter som passar här. En annan fördel är alla funktioner, bla konstruera hus, lusthus, höja/sänka marknivån forma klippta häckar mm. Sedan finns det ett kunskapstest som ger ökade kunskaper, bilder i massor och ett uppslagsverk.
Hoppas det kommer uppgraderade versioner i framtiden. Om många köper den här versionen så visar vi marknaden att det finns ett intresse. Då är chansen större att det lever vidare smile.gif

MvH
Ewa L
Håller med dig i kritiken Hans. Försöker glädja mig åt det som är bra istället för att reta mig på det som inte funkar. Har också en gjort en lista med "bättringsförslag" till Rosenholm + buggar.

Om vi är några stycken som gör så, tror jag att chansen är ganska stor att vi till slut får till ett riktigt bra program.
nilla
Jag var jätteentusiastisk första dagarna men fastnade ideligen i begränsningarna, framförallt när det gäller storleken på växterna. Vore bra om man kunde skala fritt på bredd och höjd.
Men det som gjorde att jag gav upp är definitivt grafiken, trädgårdsplnen är grällt som ett barnspel och 3dobjekten ser med ett fåtal undantag ( pionerna t.ex ser ju ganska hyfsade ut ) förfärliga ut!

Det kan säkert funka bra som hjälp och inspirationsskapare om man kan blunda för hur det ser ut. Jag kan det tyvärr inte, kanske att jag jobbar med design och bild själv gör mej överdrivet kräsen.

Skulle gärna betala tredubbelt för ett program som höll högre klass rent visuellt. Har vi tur kommer ett sånt så småningom.

Gunilla
Ti bee
Ja, jag lät faktiskt bli att köpa just på grund av att jag tycker att grafiken är ful med ful färgsättning. Arbetar också med form och färg, så för mig är det väldigt viktigt.
Hoppas verkligen att det en dag kommer ett VACKERT trädgårdsprogram med genomtänkta funktioner. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon