Full version: Tehybriden Peace
RonjaRövardotter
Jag har fått upp ögonen för rosen peace som är galet vacker. Jag bor i zon 7 och det står att denna ros trivs till zon 4-5. Är det alldeles omöjligt för mig att ha denna rosen eller kan jag bättra på dess hanser att klara sig?
Ezereht
Jag tror det är kört att få den överleva en vinter ute.
Du kan köpa en ny varje vår wink.gif eller om du har en källare/garage där du kan vinterförvara den kan du ha den i en stor kruka och ta in varje vinter.
Kajsa
Du kan ha den i kruka, sätt ihop 2 st i en stor kruka, det blir flott ! Förvara krukan mörkt /svalt ca 5 grader under vintern. Jag bor i zon 3 - 4 och jag har planterat många Peace här genom åren och dom klarar sig aldrig mer än några år, den har aldrig imponerat på mig och jag begriper inte hur den ska klara zon 5 ?

Titta i mitt album/Kanadarosor där finns en del du kan prova istället om du ska gräva ner rosorna.
octachoron
I grannskapet, zon 4, finns det flera Peacerosor som har funnits i tiotals år och växt bra. Nu vet jag ju inte om de successivt har blivit ersatta av nya plantor men det tror jag inte.

Jag har själv satt några Peace i våras som jag hoppas ska klara sig genom denna vinter:-)
Annars säljs barrotade Peace billigt (Plantagen, Blomsterlandet, Coop mm) på vårkanten.
Erika i Sandviken
Jag har en uppstammad Peace och den vinterförvarar jag i förrådet (+5grader vintertid)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon