Full version: Smaskens filibabba.
Adri-Anne
Nu har julförberedelsens höjdpunkt kommit!!!

Nu har Romtopfen stått i fyra månader, sedan sista påfyllningen,och körsbärslikören är också färdig. Har smakat bara bitte lite, attan vad det ger mersmak wub.gif wub.gif Var det någon som krafsade i manegen och mumlade om fina gamla årgångar???
Det skall jag tala om, årgång juni, juli, augusti och september 2003 är verkligen superb. Nu skall jag gå och smaka lite till. tongue.gif
Annki
Härligt Ann! Jag fick receptet nyligen av en väninna. Så nästa sommar ska jag börja samla! Sommarens bär med lite rom eller så? Har du något fint recept? Ät nu inte så mycket av den att du dansar rumba i trädgården! laugh.gif Det kan finnas isfläckar! Tänker på dig! wub.gif
renate
Rumtopf mm det känner jag igen,det var mycket länge sedan jag smakade den.Har för mig den är starkt dvs. att man smakar bara små mängder annars blir man snurrig i skallen.I Tyskland gör man Rumtopf(jag har aldrig gjort det)spännande om det är ett bra fruktår.Går inte för ofta och smakar annars är den slut till jul.
Hälsningar Renate tongue.gif tongue.gif tongue.gif wub.gif
*Felix matte*
Det fick mig att minnas ett gammalt inlägg som gett mig många glada skratt.
Det visar också hur viktigt det är att ha ett glatt humör trots diverse motgångar. wub.gif
Du tog dig väl en svängom med Rollsen laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Adri-Anne
Kan Virgo synda så kan väl jag? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

När jag lagar något gott så lagar jag så mycket att det är smuttutrymme,
man kan till och med smutta och synda flera gånger och det finns ändå kvar till tänkta baluns.
Nä någon sväng med rollsen blev det inte, katterna lade beslag på hela "Tegelbacken," kösgolvet, två slogs och en satt mitt på golvet och var domare.
" Sen vände dom på klacken och gick hem" Två var nämligen inte våra katter. laugh.gif laugh.gif
Eva i Skåne
CITAT (Adri-Anne @ 13-12-2003, 18:20)
Kan Virgo synda så kan väl jag? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

När jag lagar något gott så lagar jag så mycket att det är smuttutrymme,
man kan till och med smutta och synda flera gånger och det finns ändå kvar till tänkta baluns.

Smutta och synda flera gånger ohmy.gif . Jo jo, hos vissa går det.
Här ägnar jag, och ibland barnen, lille julafton åt att göra julgodis av diverse sorter.
Det är enda chansen att göra det så sent om det ska räcka över juldagarna. Här smuttas det nämligen inte måttligt tongue.gif rolleyes.gif wub.gif
Annki
Huvudsaken är att synden är rolig! Har en väninna i Värmland som alltid kommenterar om jag säger "Det var synd!" med att "Nej då. Synd är någonting MYCKET roligare!" laugh.gif wub.gif
Adri-Anne
biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif

Vad var väl livet utan synd?? biggrin.gif biggrin.gif
Killensomvillhagrönafingrar
Jag fick ett bra svar på "nära skjuter ingen hare" häromdagen?

-Jo, med en handgranat laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon