|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
Det var ett väldigt fint fågelbord Olle! Nötväckan har hittat en godbit! [attachment=56877:IMG_5143...erad_1_0.jpg]
Meriona
18-12-2010, 18:07
Vad är det hackspetten äter på Olle, är det talgblock? Vilken fin bild!
CITAT (Meriona @ 18-12-2010, 18:07)  Vad är det hackspetten äter på Olle, är det talgblock? http://www.vivara.se/sub_category/id=6/energiblock.htmlOlle
Fina bilder  O den sidan fastnade jag på Olle synd att jag bara har balkong...o sätter jag ut nåt där för småfåglarna kommer måsarna o förstör  Men jag ska köpa den där större hackspett dörrknackaren till min chef...om jag hinner få den innan jul...mejlade o frågade om man kunde komma förbi o handla...de har kontor i Gbg. Chefen har flyttat till nytt hus byggt i cederträ o nu är alla husen i områden invaderat av hackspättar som tycker det är mumsigt att hacka där
Dagens landning! [attachment=56932:IMG_5200...erad_1_0.jpg]
Ingela i Segersberg
22-12-2010, 08:50
Jättefin bild på blåmesen och nötväckan, Lokan
Gossen Ruda
22-12-2010, 08:55
CITAT (Lokan @ 22-12-2010, 00:18)  Dagens landning! [attachment=56932:IMG_5200...erad_1_0.jpg] Ser kul ut. Den är tydligen helt säker på att på kunna landa.
Här är en till som ska landa!  Med nötterna i siktet! [attachment=57014:IMG_5334...erad_1_0.jpg]
Oj mycket fin bild i flykten Lokan
Vilka roliga landningsbilder, Lokan! Olle
Ingela i Segersberg
26-12-2010, 17:01
Åh, vilken bra bild på hackspetten, Lokan
Tack!
Ingela i Segersberg
26-12-2010, 19:05
Här har fåglarna fått extrautdelning av jordnötter. Slut på nolltid! Fast dom får ju det i vanliga maten också. Men om dom själva fick bestämma så skulle det bara vara jordnötter. Det är såå gott med jordnötter.
Sikka bilder allihop!!!!
Se hackspetten hur läckert den plattar till kroppen som för att öka flygbärheten inför den mjuka inlandningen.
Visst är här fina bilder Idag satt en duva på mitt balkongräcke...tycker inte om duvor av någon anledning men den fastna i kameran Tagit bort bild
Meriona
28-12-2010, 18:00
Jag tycker om duvor.  De låter så hemtrevliga. Och orädda, de kan sitta på foten ibland och picka smulor när man matar änderna.  Underbar bild, ni hade sol ni va?
Tack  Ja där ser man vad olika man är. Jo solen lös en stund idag sen kom det moln
Meriona
28-12-2010, 18:48
Jag tror att solen trevat sig fram här ett par timmar max på flera veckor.
Vad är det jag läser? Så molnigt i både Göteborg och Trollhättan? Mitt emellan har det varit övervägande soligt i flera dagar, idag lite mulet på morgonen men sedan strålande sol hela dagen.
Olle
Myosotis
29-12-2010, 11:29
anne-li i olofstorp
29-12-2010, 11:59
Hur i hela världen bär du dig åt??? Man kan ju räkna fjädrarna på den!!!!
Samma tanke på samma motiv Myo! Fin bild du har tagit. De vaksamma nötskrikorna är mycket svårare att få bra bilder på än rådjuren, men nu tycks till och med de börja vänja sig vid att jag sitter vid mitt öppna köksfönster med kameran.
[attachment=57130:N_tskrika.jpg]
Olle
Meriona
29-12-2010, 12:04
Fina nötisar Olle och Myo! Myos ser ut att ha det kallare, eftersom den är uppburrad. Eller så kanske man inte kan generalisera?
Thalassa
29-12-2010, 18:05
Bidrar med några blåmesar.
Åhhh så fina fågelbilder ni tar!
Tack Tikka! Thalassa, dina söta blåmesar behöver verkligen inte svälta. Olle
Thalassa
30-12-2010, 09:44
CITAT (Olle A @ 29-12-2010, 23:17)  Tack Tikka! Thalassa, dina söta blåmesar behöver verkligen inte svälta. Olle Nej, småfåglarna är de som jag kan mata i överflöd. Jag var nyss ute och tänkte fylla på men upptäckte att det i stort sett redan var fullt. När man utfodrar rådjur och änder glömmer man lätt bort hur små småfåglar egentligen är. De håller inte takten med de andra helt enkelt.
Huggorm
30-12-2010, 14:44
CITAT (Olle A @ 29-12-2010, 11:59)  Samma tanke på samma motiv Myo! Fin bild du har tagit. De vaksamma nötskrikorna är mycket svårare att få bra bilder på än rådjuren, men nu tycks till och med de börja vänja sig vid att jag sitter vid mitt öppna köksfönster med kameran.
[attachment=57130:N_tskrika.jpg]
Olle Ja, det var verkligen inte lätt att få bild på nötskrikorna. Det går bra att stå vid fönstret när det är stängt, och det går också bra att öppna det lite och gå därifrån. Men så fort man kommer nära ett öppnat fönster så sticker dom, och kommer inte tillbaka förrän de sett en gå iväg. Funderar på om deras rädsla är resultatet av det sista milleniumets jakt på dem?
Det kan det säkert vara. De intelligenta kråkfåglarna lär sig när det är ofarligt och när det är bäst att sticka, och genom åren är det ju de försiktigaste som har klarat sig. Har man bråttom och är ouppmärksam kan man gå eller cykla förbi kråkor och kajor nästan hur nära som helst utan att de bryr sig, men visar man dem uppmärksamhet håller de sig undan. För ett par dagar sedan såg jag ett par kråkor som satt väldigt fint i eftermiddagssol i Stenungsunds hamn. Från säkert avstånd trodde jag, men så fort jag tog upp kameran flög de.
Olle
Thalassa
01-01-2011, 11:11
I går när jag var ute kom en grupp svanar och flög förbi.
vilken härlig tråd, som jag upptäckte i dag. För egen del är jag ny i gamet. Jag har inte lyckats fotografera fåglar ännu, men försöker locka dem till min trädgård så gott jag kan. Bor nu i radhus i stan, men bodde tidigare på landet. Vi hade en naturtomt med allt möjligt på, bl.a. jättestora ansamlingar med vildrosor. På vintrarna kunde det komma stora flockar med björktrastar och sidensvansar för att äta nypon. Ugglor och hackspettar. Ett urgammalt päronträd med en stor hålighet beboddes av en massa fladdermöss. Vad kan man göra mer än att sätta ut mat på vintern, för att locka till sig fåglar?
undrar niggle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|