Full version: Miniväxthus
karin på balkongen
Impulsköpte ett miniväxthus på rea för nåt år sedan, och hade tänkt ha hoyasticklingar i det. Dock fick dom inte riktigt plats och enligt min termometer så är det inte ett dugg varmare där i än utanför så jag gav upp och ställde det på golvet bakom gardinen istället. rolleyes.gif

Nu har jag tröttnat på att det står och samlar damm, behöver lite förslag på vad jag kan göra med det. Tänker mig nåt dekorativt, i stil med stenar på botten och nån sorts låga tåliga växter?

Det är ungefär 15*20 cm och kanske 20-25 cm högt. Bild finns att se här: http://www.odla.nu/album/showpic.php?aid=1...=karin&pid=7299

Tackar på förhand smile.gif
ThomasJ
Det var ju ett jätte fint miniväxthus. smile.gif Har sett ett liknande på hortus i Farsta.. Skulle vara fint här hemma. smile.gif

Lite olika kaktusar och suckulenter är ju alltid trevligt.

//Thomas
Betty
Det kanske inte var så mycket varmare än utanför, men säkert högre luftfuktighet... wink.gif
karin på balkongen
ThomasJ: Jo, visst är det fint wub.gif Hm, pyttekaktusar kanske vore nåt.

Betty: Tja, kanske var luftfuktigheten högre. Men det är en del springor så jag vet inte? Vore intressant att mäta luftfuktigheten och jämföra.
Betty
Pyttekaktusar i pyttesmå terrakottakrukor som står på sandbädd med små stenar... smile.gif Tror det skulle kunna bli jättefint!
karin på balkongen
Kom på en idé när jag skulle somna igår, varför inte en liten minijulstjärna och lite annat juligt? Ska testa och se hur det ser ut!
Sen efter jul passar ju kanske kaktusar bättre iofs smile.gif
Veganvarg
Jag kan inte så mycket om växter... men kaktusar vill ju ha det torrt, och en av poängerna med växthus är ju att det blir högre luftfuktighet där inne... blink.gif

Fast om man sätter en stark lampa ovanför kanske man kan få ett ökenlikt klimat i växthuset... *funderar*

unsure.gif

/Ylva
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon