Full version: Växtkataloger
Brittan
Sitter och surfar runt på nätet och kollar in olika postorderföretag som säljer växter, bland annat Bakker. Blir helt sjuk och längtar tills det blir dags att sätta spaden i marken. I Skåne har vi snöstorm på gång och kallt som bara den, vår och sommar känns låååångt borta. Man kanske skulle beställa en liten växt för o pigga upp sig. Någon i Forumet som har erfarenhet av postorder/nätförsäljning av växter ?

Skickar med en bild från Hawai som lite tröst i vinterkylan.

Hawai 2005

hattstugan

Vilken härlig bild!!! En att bli glad av smile.gif

Jag har tidigare beställt från Bakker men flera här på Forumet avråder från den firman!!!!

Men jag har beställt här från Odla.nu flera ggr och är nöjd!! Har nyligen fått deras nyhetsbrev med erbjudande på olika knölar och lökar!!!

sqrulan
Jag har tidigare beställt från Horto Green och även Easy plant och jag har aldrig blivit besviken.
smuleborg
Jag har själv köpt en hel del fröer och några pelargonsticklingar på nätet, det är allt. Flera på Forumet har - som hattstugan skriver - mycket dåliga erfarenheter av Bakker. En större trädgårdssajt har, vad jag vill minnas, fäst en tydlig varningstriangel för köp från Bakker. Trädgård är inne, det kanske finns oseriösa uppstickare i branchen, en av dem kan vara just Bakker.

Använd sökfunktionen här och se vad du får upp. Sedan kan du, om du vill, googla vidare.
Alba
Glöm inte köp & sälj här på Odla. (längst upp på sidan)
Frampå vårkanten brukar det dyka upp sticklingar där.
diva&hero
CITAT (Alba @ 03-02-2010, 09:27) *
Glöm inte köp & sälj här på Odla. (längst upp på sidan)
Frampå vårkanten brukar det dyka upp sticklingar där.

Jag köpte sticklingar av både sommarblommor och perenner. Kom hem i brevlådan, kanon. Får se i sommar hur allt tar sig, tur att vi haft så mycket snö i år.
Fick ett par stockrosor som inte tog sig, men det var inga problem utan jag fick nya.
Crazy4Flowers
Bakker har ibland mycket bra plantor och ibland lite sämre men det går alltid att klaga hos dom, bara man inte klagar för mycket för då blir man bannad (har råkat ut för det tidigare)

Odla har bra också även där kan det bli fel vara man har fått, men oftast är det mycket bra.

En liten firma i norr http://www.blomkrukan.com/ säljer diverse växter, har inte köpt jättemycket därifrån men det jag har fått har varit bra, bra utbud och mycket nyheter, jag gillar den butiken.

Easy plant skulle jag nog sätta en liten varning på, jag och en kompis har handlat där och kvaliten är inte så jättebra, vissa växter har varit hårt drivna och dom har svårt att klara av vintern då. Även där går det bra att klaga om det blir fel.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon