I värsta snöstormen i dag bokade jag en resa till Puerto de Mogán (på Cran Canaria)
i november i höst

!!!
Club de Mar, lägenhet kommer vi bo i

!!!
Jag längtar redan dit

!!!
Har ni varit där
Aqvakul
03-02-2010, 19:00
Ja, vi bodde där en vecka i februari 2004. Vi bodde på hotel Club de Mar. Puerto de Mogán kallas Gran Canarias Venedig. Det är väldigt snyggt byggt med kanaler och broar runt den stora marinan. Det är lugnt, bilfritt och gott om blommande växter. Samtidigt så är det ändå en levande miljö. Det finns en hel del restauranger i hamnen. Många männsikor åker hit över dan från Puerto Rico, och särskilt till marknaden på fredagar. De flesta kommer med en båtlinje, som man ju kan använda i "omvända riktningar". Poolområdet som ligger i anslutning till hotellet har direrkt kontakt med havet, så det är bara att välja. Vi trivdes väldigt bra i PM. Det var lugnt och skönt. Nackdeln är möjligen att det ligger lite isolerat. Ska man ta sig på ön så är det serpentinvägar som gäller. Det är billigt att hyra bil, liksom att åka buss. Botaniska trädgården mitt på ön rekommenderas, liksom Las Palmas. Sammanfattningsvis så tycker jag det är en av de bästa ställena på Kanarieöarna att tillbringa en vecka på.
Eva i Höga
03-02-2010, 19:59
Oj, nu blev jag sugen på att åka dit, ska notera det på min lista över tänkbara resmål.
Aqvakul
03-02-2010, 21:40
CITAT (Eva i Höga @ 03-02-2010, 19:59)

Oj, nu blev jag sugen på att åka dit, ska notera det på min lista över tänkbara resmål.
men Madeira...
CITAT (Aqvakul @ 03-02-2010, 21:40)

men Madeira...

Jaa

, vill åka dit en vår nästa gång. Vi var en höst för ett antal år sedan och tyckte det var mycket vackert, men finast är det väl på våren tydligen. Just nu kan vi bara göra höstresor men om några år kan vi börja planera vårresor. Då blir det en till resa till Madeira och en till Azorerna
ingrids
04-02-2010, 09:07
Håller med om Madeira, var där i månadsskiftet juni-juli för flera år sedan och skulle väldigt gärna fara dit på våren när jag hört att fler orkidéer blommar. Gran Canaria var fint och jag fick in både "ökenvandring" och botaniska trädgården, men jag bodde mitt på Playa de Ingles och gick runt och var irriterad på alla inkastare och "only for you" erbjudanden nästan hela tiden.
Eva i Höga
04-02-2010, 09:10
CITAT (Aqvakul @ 03-02-2010, 21:40)

men Madeira...

Javisst Madeira, har varit där en gång och åker gärna dit igen. Men har så många ställen kvar att upptäcka så vet inte om det blir någon repris inom de närmaste åren.
Aqvakul
04-02-2010, 09:12
CITAT (ingrids @ 04-02-2010, 09:07)

men jag bodde mitt på Playa de Ingles och gick runt och var irriterad på alla inkastare och "only for you" erbjudanden nästan hela tiden.
det slipper man nästan helt i Puerto de Mogan...
Aqvakul
04-02-2010, 09:21

Hotel Club de Mar med poolområde

Lägenhetsområdet..
Visst är det en riktig "pärla"...
ingrids
04-02-2010, 10:19
Jag vet att jag gick in i den här tråden frivilligt - men såna bilder mitt i vinterns snö och kyla är OSOLIDARISKT

Och man kansek skulle ge GC en ny chans ...
Tack Aqva för blomsterprakten, jag känner jag gjort ett rätt beslut nu när det iaf blir Gran Canaria. Vi får hoppas jag kan säga detsamma i slutet på november när resan är gjord.
Eva i Höga
04-02-2010, 10:58
CITAT (ingrids @ 04-02-2010, 10:19)

Jag vet att jag gick in i den här tråden frivilligt - men såna bilder mitt i vinterns snö och kyla är OSOLIDARISKT

Och man kansek skulle ge GC en ny chans ...
Håller absolut med ingrids, varför ska såna här bilder visas när man inte har en chans att ta ledigt???
lavendelgården
04-02-2010, 18:02
Du kommer att få det jättemysigt. Det är iofs ett tag seda jag var där, men det var helt underbart.
Åsa
Solstorm
05-02-2010, 10:49
Oj, vad ressugen jag blev nu! Vill ha bort det där vita eländet här utanför NU!
Överbölingen
17-03-2010, 22:12
I nov 2008 bodde vi i Puerto någonting som låg några mil från P Mogan. Vi var där på en marknad och det var trevligt. Mysig liten turistby.
Eva i Höga
18-03-2010, 10:30
Jag vill åka dit till hösten!! Är det någon som vill följa med? Får inte med mig gubben
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.