Eva i Höga
Måste berätta att jag fyndat böcker! Trädgårdsvisioner av Hannu Sarenström och Vår trädgårdsbok av Christel Kvant och Inger Palmstierna. 50 kr/st på Ica Maxi. Blev jätteglad, anser att det är ett pris värt att ge dessa böcker. smile.gif
Peztis
Åh! Jag man blir så glad när man hittar böcker till ett bra pris.

Snart är det BOKREEEEA!
sqrulan
bravo.gif När börjar den? Då måste jag åka in till närmaste stad och fynda lite!
Peztis
Bokrean brukar börja en vecka efter min födelsedag så det borde vara kring den 24 februari.
HelenJ
ICA Maxi nästa, tydligen! tongue.gif Inte kan jag hålla mig två veckor till.....
lorentz
Och ska man köpa en riktigt bra bok så vill jag rekommendera Perenner av Marie och Björn Hansson
Recenserad här på Odla.
http://www.odla.nu/arkiv/rec/978-91-518-4771-9.shtml
Eva i Höga
CITAT (HelenJ @ 07-02-2010, 22:47) *
ICA Maxi nästa, tydligen! tongue.gif Inte kan jag hålla mig två veckor till.....

På "mitt" ICA Maxi tog böckerna slut med en gång men hoppas du har tur. tummenupp.gif
bear
Köpte 2 ex av detta lexikon på Coop sisjön i Göteborg för endast 99 kr styck.......1 ex får följa med ut till kolonistugan till våren......

BOTANICA - Illustrerat botaniskt lexikon med över 10000 trädgårdsväxter inklusive odlingsråd

ISBN: 389731911X
Cheers, Gordon (red)

Könemann Förlag, 2000. Inbunden, illustrerat laminatband med skyddsomslag. 1018 sid. Rikt illustrerat. Förlagsny, inplastad. Portovikt 3,7 kg.
350 kr[attachment=46982:botanica.php.png]
Märta-Linnéa
CITAT (bear @ 08-02-2010, 13:17) *
BOTANICA - Illustrerat botaniskt lexikon med över 10000 trädgårdsväxter inklusive odlingsråd

ISBN: 389731911X
Cheers, Gordon (red)

Könemann Förlag, 2000. Inbunden, illustrerat laminatband med skyddsomslag. 1018 sid. Rikt illustrerat. Förlagsny, inplastad. Portovikt 3,7 kg.
350 kr[attachment=46982:botanica.php.png]

Den köpte jag på Bokus för 244:- inkl. frakt för någon vecka sedan. Attans också att man inte handlar på Coop. Den var tung att bära hem, men mycket innehållsrik. Tyvärr ingenting man läser i sängen, det skulle vara enda nackdelen.
Eva i Höga
Botanica fyndade jag på Netto förra året för ....minns inte men jättebilligt!
Meriona
CITAT (Eva i Höga @ 08-02-2010, 14:42) *
Botanica fyndade jag på Netto förra året för ....minns inte men jättebilligt!

Tror det var 119 kronor. Det var på Bokrean, så det kanske snart är dags igen?
Helen i Piteå Zon 5
Härligt med bokfynd på rea yes.gif jag har bokat fast några från Bokus bla. Odla barrväxter av brita Johansson
http://www.bokus.com/se/start.shtml
Klint
Hannu från TV
Hej allihop! "lånar" tråden har vart inne på bokus och letat efter fynd men den där Hannu är väl inte han som varit på tvn han hade en finlandsbrytning eller nåt Vet ni vem jag menar och vad han heter?Tack för svar
Åsa, mälardalen zon 2
Finsk brytning har han inte men Hannu Sarenström är han som gjorde många reportage i gröna rum och dylikt som många inte gillade. Själv hade jag svårt för de där inslagen då han sprang runt med en videokamera och sade uttryck "gud så fint", "det är så man dör" och liknande, men jag har varit på en av hans föreläsningar och det var riktgt bra. +Många gillar hans böcker.

En bra bok jag sett när jag bläddrat igenom snabbt i reautbudet är

Vilda växter som mat och medicin som enbart kostar 96kr
Klint
thanks.gif
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 13-02-2010, 10:12) *
Finsk brytning har han inte men Hannu Sarenström är han som gjorde många reportage i gröna rum och dylikt som många inte gillade. Själv hade jag svårt för de där inslagen då han sprang runt med en videokamera och sade uttryck "gud så fint", "det är så man dör" och liknande, men jag har varit på en av hans föreläsningar och det var riktgt bra. +Många gillar hans böcker.
En bra bok jag sett när jag bläddrat igenom snabbt i reautbudet är

Vilda växter som mat och medicin som enbart kostar 96kr

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon