Full version: Glada på besök..
eugenia
Jag fick ett annorlunda besök i trädgården, en Glada. Kul och ovanligt att de landar i trädgården.
sqrulan
Vilken fin bild du har tagit! Glada har vi inte här uppe, det ser ut som en rovfågel är den det?
Bengalow
Fantastisk bild av Gladan. Vi ser dom aldrig på marken som du har gjort, fast vi har minst ett par som cirklar runt över Staffanstorp hela dagarna.
Olle A
Då blev ni väl glada? Gladan är en av våra största rovfåglar, och ganska vanlig i Skåne men sällsynt längre norrut. Jag håller med, det var en riktigt fin bild! tummenupp.gif

Olle
Eva i Höga
Så fint! Jag har aldrig sett en sådan i verkligheten!
Aqvakul

Om gladan äter frön, så är den nog lite desperat. Den lever ju av rov.
Olle A
Aqvakul, vilken bild! bravo.gif Har du tagit den själv?

Olle
Rossi
Vad kul att du har lyckats fånga gladan på bild!

Här nere i Skåne är gladorna väldigt vanliga. Det går inte en dag utan att jag ser dem. De känns ju igen inte miinst på den kluvna stjärten om jag har förstått det hela rätt.
Orkidétjuven
Riktigt tjusig. Är det verkligen frön han äter? Vad är det för bitar jag ser på bilden framför honom?
Myosotis
Nej, inte kan det väl vara frön? Ostbitar kanske? Glador äter både as och daggmaskar och sopor, men att de skulle äta frön har jag aldrig hört talas om.
Meriona
JÄttefin bild!
Kan det vara spill från talgbollar den vill åt? Talg/fett måste ju vara nyttigt även för en rovfågel?
Aqvakul
CITAT (Olle A @ 04-02-2010, 13:35) *
Aqvakul, vilken bild! bravo.gif Har du tagit den själv?

Olle

Nej, tyvärr inte... (men jag tror inte det är jättesvårt att få en sån bild, då glador ofta ryttlar på väldigt låg höjd..)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon