Full version: Betong ideer
Nettan8
Hallå ja.
Är jätteintresserad av betong och är nyfiken på om det finns fler än jag här som är det. Dela gärna med er av era verk (i bilder) och ge gärna tips på roliga former man kan ha nytta av. Våren är ju snart (?) här och då måste man ju vara laddad!!!
dahla
Ja, betong är ju kul... men jag har inte gjutit nånting praktiskt... än smile.gif

Jag har lite funderingar på att göra en ljugarbänk till strandkanten och ett par matchande urnor till växter.

4:an
Jag vet att det finns en tråd om betong projekt här på odla....sök så skall du få se jättefina saker folk har gjort!!!
Nettan8
Har sett några men tänkte att de är några år gamla så nu har det säkert dykt upp fler och nyare projekt.

Nu såg jag en nyare tråd,, tack!
Peztis
Här är nog den tråd som Nettan8 såg om det är fler som vill se!
http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=91850
Anemone nebulosa
Hej!

Jag är också jätteintresserad av att gjuta i betong, och hoppas kunna sätta mig in i den konsten senare i sommar, när det inte är lika mkt arbete med trädgården! Har sett coola idéer på vad man kan gjuta, tex av grönsaker (föreslagsvis med hårt skal såsom pumpor, vintersquash) och sedan måla dem om man föredrar det. Även gjuta plattor att ha i gångar som kan bli hur fantasifulla och snygga som helst, allt ifrån helt runda till sådana med reliefer eller avgjutningar i, eller mosaik om man föredrar. Fågelbad kunde också vara något, om inte åt fåglarna så åtminstone åt paddan som lever där. wink.gif

Vore kul att se något av det som någon av er har gjort om ni gjort något! 000.gif
Anemone nebulosa
Nu såg jag länken som skickat. slap.gif
Peztis
Det är ju lördagkväl... biggrin.gif
gnon49
Har köpt hem 2 säckar finbetong och funderar på en bänk av något slag. I tanke är jag väldigt kreativ men i verkligheten kanske det blir pannkaka av alltihop. jag tänker i alla fall försöka. Betong är ju gudbevars ganska billig.
4:an
Jag tänker att du behöver nog mer än två säckar betong till en bänk.....det är klart beroende på storleken!!!
tongue.gif
Peztis
CITAT (gnon49 @ 07-02-2010, 16:12) *
Har köpt hem 2 säckar finbetong och funderar på en bänk av något slag. I tanke är jag väldigt kreativ men i verkligheten kanske det blir pannkaka av alltihop. jag tänker i alla fall försöka. Betong är ju gudbevars ganska billig.

Kolla i den andra tråden, där står det hur mycket som gick åt till en bänk.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon