Full version: Busfrön?
Gudrun i Göteborg
Läser massa trådar här om "busfrön" och det låter ju kul med såna. Men vad är det för frön? Såna som man hittat i naturen, plockat från så-bänken, hittat i omärkta påsar.... confused.gif

DykUnderYtan
Det ÄR riktigt kul. Så här går det till: http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...p;#entry1093690

Nu är det för sent att anmäla sig i år men det kommer fler chanser. smile.gif
Peztis
Det här är första året som jag är med och det är bara SÅÅÅÅÅÅÅÅ KUL!!!!! yahoo.gif
sqrulan
Det är nog inte fröerna som är busiga utan det är nog ägarna! giggle.gif
Jag tänker nog vara med nästa år, nu har jag bara suttit här och kollat in vad det handlar om.
DykUnderYtan
Första året jag också är med, det gäller att hänga med för det busas ordentligt. Inte nog med busfrön, det kommer en massa bonusfrön också... biggrin.gif
Rosmarin
Förstår att det säkert sätter myror i huvudet på många som ser den ena tråden dyka upp efter den andra med titeln " Xs busfrön..." giggle.gif
Ni som inte är med får gärna delta i de roliga trådarna!...och hålla er framme nästa år!
Gudrun i Göteborg
Förstår ändå ingenting mer än att det är kul giggle.gif
Maggan H
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 06-02-2010, 15:56) *
Förstår ändå ingenting mer än att det är kul giggle.gif

Förstår att det måste verka lite skumt det här, om man inte vet bakgrunden! giggle.gif

Det är bara givaren som vet vad det är för sort. naughty.gif Denne skickar samma sorts frön till de övriga deltagarna (som tidigare anmält sitt intresse att vara med) crazy.gif och anger lämplig info såsom såtid och ev stratifiering samt annat av intresse. Sen gissar vi, både av frönas utseende att döma och sedan när de har grott, på den lilla plantan vad vi tror att det är. Och lite tävlan är det allt om vems frö som gror först.... biggrin.gif

Både roande och praktiskt, man får många sorter som man aldrig annars hade sått eller ens vetat om att de fanns! Vill man inte själv ha dem kan man alltid ge bort, en bra present! tummenupp.gif

Välkommen nästa år! tongue.gif
Gudrun i Göteborg
Tack Maggan smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon