Full version: runda såkrukor
Tummelisa
söker små runda höga såkrukor. formsprutade. mellan 3-4cm
Peztis
Sådana som kaktusar brukar finnas i? Menar du 3-4 cm i diameter eller i höjd?
KarinSKARA
Såkrukor måste ju vara riktigt rena så jag använder alltid vita saftplastmuggar. Bara trycka 3 hål utifrån i botten med en syl. Billigare går nog inte att få tag på.
Peztis
CITAT (KarinSKARA @ 08-02-2010, 11:22) *
Såkrukor måste ju vara riktigt rena så jag använder alltid vita saftplastmuggar. Bara trycka 3 hål utifrån i botten med en syl. Billigare går nog inte att få tag på.

Det är ju ingen dum idé! Särskilt om man står utan krukor.
Tummelisa
jag menar 3-4 cm i diameter.
och dom får gärna vara en 6-7 cm höga.

och så är jag på jakt efter ett bra bevattningsmunstycke. ca 50 cm långt med litet munstycke och ett gott handtag. typ dom man kan finna i botaniska växthus.

har ni förslag?
tigrella
Har själv testat med vita plastmuggar fungerar tummenupp.gif
ingrid fuxwall
De flesta handelsträdgårdar har sådana att sälja styckvis men behöver du en större mängd är det kanske idé att direkt från tillverkaren.

Vill du ha tips på en sådan kan du skicka pm till mig
kricko
Ett tips är att fråga någon Skogsägare som planterar Gran Granplantorna kommer i typ Brätten, ligger 15 djupa krukor i varje bricka .. Dom är PERFEKTA !! ca 10-15 cm djupa, strutformade smile.gif
Har själv fått en hel hög som jag både sår och skolar om i smile.gif framför allt skolar om i

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon