Full version: JAG HAR FÅTT SPINN!
Casual
Inte jag, men många av mina växter. Har ingen som helst lust att kasta ut allihop.

Vad gör jag? wacko.gif
Susanne i Linköping
Du klickar på "Sök" uppe till höger på den här sidan. När du fått upp sidan "Sökformulär" skriver du "spinn" (utan citattecknen smile.gif ) i rutan till vänster, nedanför den väljer du antingen "Alla avdelningar" eller "Ogräs och skadedjur". Nere till höger väljer du "Sedan starten" under "Sök inlägg skickade...". Och så klicka på knappen "Sök" längst ner.
Precis så skulle jag i alla fall göra! laugh.gif Och så läsa och bli klok. wub.gif
Eva i Skåne
När jag läste din rubrik "jag har fått spinn" kände jag bara att jag måste få svara:

Var glad att det inte är flatlöss Dålig humor? wink.gif

Jag hoppas att dina växter blir skadedjursfria. Man blir på så dåligt humör när det krälar på dem.
Christer i Falköping
Som jag skrattat åt ditt svar Eva! laugh.gif
Christer.
Hampus
Provado B eller Ardap skall hjälpa.
Eva i Skåne
CITAT (Christer i Falköping @ 14-12-2003, 20:02)
Som jag skrattat åt ditt svar Eva! laugh.gif
Christer.

Kul Christer, att det inte bara är jag som är tramsig wub.gif
Emser
Koka upp 1 liter vatten och 4 deciliter grönsåpa i en kastrull.
Låt svalna och blanda i 1/2 liter T-sprit
Häll över blandningen i en 10-litershink och fyll upp med vanligt vatten tills hinken är full.
Sätt lock över hinken och använd hela sommaren.Spruta på kvällarna brukar vara bäst...
ÅsaF
Spraya växten + grannväxterna med Provado plus mot spinn (har för mig att det heter så). Låt de stå så ett dygn och spola sen av med vatten. Upprepa behandlingen efter några dagar. För mig funkade det och spinnet försvann. smile.gif Ev. måste du även torka av bladen med en trasa efteråt.

Lycka till!
Hampus
Provado plus kanske det var ja smile.gif

nån som vet vart man kan köpa det på nät-postorder?
josefin
Jag tror att jag hade spinn för ett tag sedan. Jag ställde in alla krukväxter i badrummet och sprayade med Provado plus. Lät det stå med stängd dörr några timmar, och upprepade prodecuren efter en vecka. Jag tror det har fungerat, men man kan aldrig vara säker unsure.gif Växterna ser i alla fall ut att må bra och växer under extrabelysningen smile.gif
Tittiluringen
Eva och Christer!
jag vill vara med i er klubb för trams! laugh.gif

hur kul svar som helst! tongue.gif

Kram Tittiluringen wub.gif
*fnissar fortfarande*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon