Full version: Efterlysning...!
acessia
Hej hopp...
Jag blir juh tokig. Finns det någon här på forumet som kan säga mej var jag kan få tag på Vallmofröer till Perrys White (bild 1) Mrs Perry (bild 2) och Pattys Plum (bild 3)? Någon som vet? Skulle sååå gärna vilja ha dom tre underbara Vallmosarna (hur böjer man här då?!?) HAHA
Kram, kram

[attachment=46985:PL000000..._card_lg.jpg]
[attachment=46990:pap9bz.jpg]
[attachment=46988:PL000042...aver_lg1.jpg]
Åsa, mälardalen zon 2
Kanske du måste köpa plantor många av hybriderna är inte fröäkta och jag har för mig att jag läst att Pattys Plum är steril.
acessia
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 08-02-2010, 20:59) *
Kanske du måste köpa plantor många av hybriderna är inte fröäkta och jag har för mig att jag läst att Pattys Plum är steril.

Tack för svaret! Men kan man köpa dessa sorter på plantskola eller ngt? Vill sååå gärna ha dom...
octachoron
Alla tre sorterna finns på Trädgår'n i Söderfors.

Mizz Mia
Åtminstone Perry´s White och Patty´s Plum går att beställa via Lilla Fiskaregatans Trädgårdsbutik plus en massa andra vallmosorter

//Maria
Monarda
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 08-02-2010, 20:59) *

Nej, steril är den inte och inte heller fröäkta. Jag lyckades dra upp ett par plantor men lika som mamma Plum blev dom ju inte. Tyvärr missade jag att ta frön från Baby Plum när den blommade för första gången i somras. Första året blev det bara blad. Det skulle ju vara intressant att se hur barnbarnet Plum ser ut.

Mamma Plum
[attachment=47001:P6220200a.jpg]

Baby Plum
[attachment=47002:P6281166a.jpg]
acessia
Tack alla... Vet att jag ska direkt till Lilla Fiskaregatans Trädgårdsbutik, då jag inte bor jätte jättelångt ifrån Lund... Jippppii!!

Tack alla!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon