Full version: Rolig kattbild
renate
smile.gif Så hittade min son sin katt Kix en morgon,han hann och tar kort på honom innan Kix vaknade.

Katten låg i handfatet och sov.
kryddan
Vilken sötnos! smile.gif Så skulle aldrig vår Måns göra - och riskera att få VATTEN på sig.... hemska tanke
yla
perfekt form för en katt
dom e bra kuliga rolleyes.gif laugh.gif
*Felix matte*
Kulig bild biggrin.gif
Tror säker att Felix (om han kunde) skulle lägga sig och ta en tupp(hund)-lur i handfatet laugh.gif laugh.gif laugh.gif
De är välan för söta, våra små kompisar wub.gif
Posse
Kix kanske bara kände sig lite dålig och ville vara nära ett avlopp... rolleyes.gif
yla
CITAT (Posse @ 15-12-2003, 00:33)
Kix kanske bara kände sig lite dålig och ville vara nära ett avlopp... rolleyes.gif

höhöhö lussekatt

som varit ute o festat tongue.gif tongue.gif laugh.gif rolleyes.gif
Tittiluringen
åhh...
jag har ingen bild på datorn på när mina älsklingar: Skrik & Panik hade handfatet som sin favorit plats, alltid låg nån av dom där...
men ibland båda SAMTIDIGT laugh.gif
för söta!

Kram Tittiluringen wub.gif
Gunvor Nilsson
http://www.alltomtradgard.se/forum/albums/...7_IMG_0069a.jpg

Finns hjärterum så finns det stjärterum! Spotty och Morris på favorithyllan i min garderob. wub.gif
/Gunvor
yla
har man katt så har man konstant håriga kläder laugh.gif laugh.gif laugh.gif
såååå söta
zaaritha
En av våra ligger oftast på en resväska uppe vid taket ; i klädkammaren.
Ja; resväskan ligger på ett högt skåp.....
En av de yngsta brukar sova på datorn.

M-B
Anna-C
CITAT (kryddan @ 14-12-2003, 19:53)
Vilken sötnos!  :)  Så skulle aldrig vår Måns göra - och riskera att få VATTEN på sig.... hemska tanke

Vi hade en katt som äääälskade att ligga i diskstället! biggrin.gif
Särskilt när det var nydiskat och droppade.....då la han sig på den "undre hyllan" i diskstället och spann.

Frid över hans minne wub.gif wub.gif ......katthatande granne (300 m bort) hade ihjäl honom en junidag 1998 sad.gif sad.gif mad.gif
renate
sad.gif Usch,vad har du för hemska grannar?OK det är väl inte så trevligt när grannkatter kommer och baijsar i landen;men dödar den?aldrig i livet.Så farligt är det väl inte med lite kattsk...t. mad.gif
Renate som älskar katter
Anna-C
CITAT (renate @ 20-12-2003, 15:49)
sad.gif Usch,vad har du för hemska grannar?OK det är väl inte så trevligt när grannkatter kommer och baijsar i landen;men dödar den?aldrig i livet.Så farligt är det väl inte med lite kattsk...t. mad.gif
Renate som älskar katter

Jag älskar också katter! wub.gif biggrin.gif
Har två stycken gosingar - Mjau och Ling-Ling, vanliga bondkatter. Urgulliga! wub.gif wub.gif wub.gif

Den hemska katthatande grannen har sålt huset och flyttat....kände sig nog ganska utfrusen efter att ha tagit död på tre grannkatter mad.gif
Han fångade dem i s k minkfällor....

Det hör till saken att vi bor alla "ute i skogen" och det är flera hundra meter mellan allas våra hus. Katterna som finns går inte och bajsar hos grannen så som det kan vara i radhusområden.

Nej, de var bara vanliga katter som fångade möss i skogen och råkade passera hans förb-e fälla som var gillrad med strömming & torsk

mad.gif
Susanne i Linköping
Apropå att ha ihjäl grannens katter minns jag en historia om en bonde som hade en del kalkoner han födde upp. En främmande katt hade ihjäl flera stycken och till sist fick bonden nog och tog till hagelbössan. Senare berättade han för grannen (en annan bonde) om att han haft ihjäl en katt som tog kalkoner. Umhum, jaha sa grannen. Det var först senare som bonden fick höra (på avvägar) att den grannen blivit utan katt. Men protesterade gjorde grannen alltså inte, han ville väl inte betala kalkonkycklingarna.

Så det kan finnas olika sätt att se på katter. Bönder har kanske generellt en mer praktisk syn på djur, antar jag som inte begrep mig på någondera parten.

Det hela hände för så länge sedan att det är preskriberat, annars skulle jag aldrig vågat berätta. Jag känner nämligen bonden och det var han själv som berättade.
renate
tongue.gif Det var ja väl att du blev av med den hemske grannen,har man igentligen rätt att sätta ut fällor?inte väl som privatperson.Nu kan dina katter springer i skogen och tar sina möss utan att löper risk och blir fångat i en fälla.Mina 2 katter springer också till skogs och fångar möss.De älskar att vara i skogen. smile.gif wub.gif wub.gif wub.gif
gammelnalle
tvättbjörn???
Gunvor Nilsson
Törstig

tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon