Full version: Drivhus från IKEA
MirMaja
Efter att ha letat runt ett tag efter ett smidigt drivhus att ställa i fönstret åt småttingarna kom jag på att IKEA har förvaringslådor i plast med lock. Kan man använda dem tror ni?

Är plasten för tjock kanske? Tror det ska finnas lock till men det syns inte på bilden.

Får fixa nån slags dränering i botten också kanske...och lufthål i locket...
Peztis
Problemet är att det inte kommer in ljus. Har du en lampa ovanför så skulle det nog funka.

Såg att ICA Maxi har plastlådor m transparent plast (om du har en ICA nära...).
MirMaja
Det står att det ska vara transparent plast, ska kolla in maxi också smile.gif
skogstroll
Om du bor i Stockholm finns en affär som heter Granit där de har ett bra sortiment av transparenta förvaringslådor i olika varianter
MirMaja
Bor i Uppsala och är tyvärr sällan i stockholm...

Vore ju sjysst om man kunde hitta något stort lock i transparent hårdplast att ha över drivbänken istället för att jaga efter fönster eller göra träram med byggplast som går sönder för minsta lilla.
skogstroll
CITAT (MirMaja @ 10-02-2010, 13:47) *
Bor i Uppsala och är tyvärr sällan i stockholm...

Vore ju sjysst om man kunde hitta något stort lock i transparent hårdplast att ha över drivbänken istället för att jaga efter fönster eller göra träram med byggplast som går sönder för minsta lilla.

aaa fast nu såg jag på deras hemsida att de finns i Uppsala smile.gif Är inte världens billigaste kanske.. men värt att kolla in kanske

Gränby Centrum
750 22 Uppsala
Tel. 018-24 21 01

Måndag-Fredag
Lördag
Söndag
10-20
10-20
10-20

hattstugan

Har idag inhandlat 4 st genomskinliga boxa med lock på Maxi för 99 kr! De är på 13 liter lagom stora!!

Tänker använda dem som drivhus!!
Peztis
CITAT (hattstugan @ 15-02-2010, 22:15) *
Har idag inhandlat 4 st genomskinliga boxa med lock på Maxi för 99 kr! De är på 13 liter lagom stora!!

Tänker använda dem som drivhus!!

Det var nog de jag pratade om!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon