|
Jag fixade innan jul iordning en lagerhylla med extra belysning att ställa frösådderna i när de börjat växa till sig lite. Kände mig så nöjd så med den och det skulle bli spännande att se om det funkade. Ställde dit lite andra krukväxter också för det var så fullt uppe i huset och på den vägen är det... Jag har knappt börjat med förkultiveringen av alla sådder, det kommer jag nog att dra igång i mars eller så men det börjar ju REDAN BLI FULLT! Vad 17, ska jag behöva fixa en till hylla...?
skogstroll
10-02-2010, 11:26
CITAT (Peztis @ 10-02-2010, 11:20)  Jag har knappt börjat med förkultiveringen av alla sådder, det kommer jag nog att dra igång i mars eller så men det börjar ju REDAN BLI FULLT! Vad 17, ska jag behöva fixa en till hylla...?  hehe ja det är ett problem. Jag har bara börjat med chili och kronärtskocka och min enda belysning får nog lysa lite starkare för det jag ska så senare....
Visserligen ett kärt problem! Min man bara suckade åt mig just nu när jag beklagade mig, han är såååå trött på mina sådder!  Men han blir ju glad när han kan njuta av växterna och äta därav.
skogstroll
10-02-2010, 12:47
samma situation hemma. känner mig nästan töntig för alla mina frösådder men sambon smyger nog in i odlingsrummet ibland och kollar om det grott
Crazy4Flowers
10-02-2010, 13:35
Mina krukväxter får vackert maka på sig, dom överlever nog med mindre belysning ett tag, sådderna är viktigare
skogstroll
10-02-2010, 13:46
öh... ??... krukväxter.... vad är det??
Crazy4Flowers
10-02-2010, 13:49
CITAT (skogstroll @ 10-02-2010, 13:46)  öh... ??... krukväxter.... vad är det??  Det är sånna saker man sköter om på vintern när man inte kan vara ute i trädgården
Anja Danmark
10-02-2010, 18:26
Jeg startede med 60 x 130 cm plads og 2 LED-spots til mine småplanter...
Så blev det til et stykker mere af samme størrelse - og 2 spots mere....
Og nu har jeg bestilt 2 spots mere, så jeg kan udvide igen - HJÆLP!!!!!!!!!!!
Det måtte gerne snart blive vår - jeg kan snart ikke være på kontoret mere!
120 paprika- og chiliplanter, 40 tomatplanter og alt det andet - men det er jo ikke let at styre sig, når det er så koldt uden for...
Haha, jag är ju knappast förvånad över att fler är i samma sits! Så skönt att veta att man inte är ensam med sina "problem" här i världen!
Anja Danmark
10-02-2010, 18:37
Jeg har indtryk af, at vi er mange! Jeg er også med i et dansk haveforum, og der går det lige så galt...
CITAT (Anja Danmark @ 10-02-2010, 18:37)  Jeg har indtryk af, at vi er mange! Jeg er også med i et dansk haveforum, og der går det lige så galt...  Nähä!?!?
Mizz Mia
10-02-2010, 22:07
Gjorde i ordning fina hyllor med belysning som jag då trodde skulle räcka till alla sådder men sen har man blivit medveten om hur många fröpåsar man faktiskt köpte. Blev liiite mer än beräknat. Men det är ju ändå så härligt när alla krukor trängs och man dagdrömmer om hur allt ser ut när det prunkar i trädgården.
Varför kan man inte bara så det man bestämt från början och sen sluta? Har man väl börjat kan man ju inte sluta. Snacka om beroende.  Har precis satt dom första fröna och vet hur det slutar. Krukor o byttor både högt o lågt. Jag är helt enkelt fast i beroendet och njuter av det. [attachment=47066:S5030661.JPG]
qnon49, är det krasse i fatet? Blir lite nyfiken...
CITAT (Peztis @ 10-02-2010, 22:49)  qnon49, är det krasse i fatet? Blir lite nyfiken...  Tobaksplantor som precis kommit upp.
Shrimpii
11-02-2010, 01:52
Hehe, jag känner igen det där  hade precis samma problem hemma. Skaffade en hylla med 2 hyllplan. installerade lysrör på den ena, för det var det enda som skulle behövas tänkte jag. (placera smultron på den andra planet) Men det gick en stund, sen kom mer fröer, och nu har jag installerat fler lysrör, och fått kassera 2 lådor smultron för att andra roligare plantor ska få plats XD Tanken var att jag skulle så tomat, smultron, anis, laktritsrot och chili. I den ordningen ungefär  Nu är det Chili och tomat som gäller XD men men  Det är skoj och jag hoppas på att få lite plantor ^__^
blomkronan
11-02-2010, 08:50
jag känner igen mig  det spelar ingen roll hur många hyllor man bygger, dom räcker inte till ändå!!
CITAT (Peztis @ 10-02-2010, 11:55)  Visserligen ett kärt problem! Min man bara suckade åt mig just nu när jag beklagade mig, han är såååå trött på mina sådder!  Men han blir ju glad när han kan njuta av växterna och äta därav.  trodde det var bara jag  trotts att jag har hittat en super plats under bänkbelysning i tvättstugan (helt out of the way!) går min man också och suckar om allt växtrelaterad som finns "överallt" men klagar gör han inte när han kan plocka färska (och 'gratis'  ) chillisar, tomater, gurkor, och massivs med kryddor!
Crazy4Flowers
11-02-2010, 13:35
Haha finns ju sämre saker o bli beroende av..... så när jag skulle starta en domän och kom på namnet kändes det perfekt för det är ju JAG
CITAT (Crazy4Flowers @ 11-02-2010, 13:35)  Haha finns ju sämre saker o bli beroende av..... så när jag skulle starta en domän och kom på namnet kändes det perfekt för det är ju JAG  Förstår det, du har ett bra alias! Precis som mitt passar mig!
Egentligen borde man köpa sådanadär brickställ som finns på lunchrestauranger!
Då kan man lätt flytta brickan med alla små sådder nedåt allteftersom det växer och blir högre!
Solstorm
11-02-2010, 17:34
Just nu så har jag soffbordet fullt med krukor som ännu inte har stuckit och behöver ljus. Vad jag ska göra när det gröna börjar visa sig vet jag inte, där jag har ljus är det redan fullt. Om vi får gäster så kan de inte sitta i sofforna eftersom bordet är fullt med krukor. De får sitta vid köksbordet, där har jag bara fröpåsar.
Väntar på våren och mildare temperaturer så att det inte ska kosta skjortan att värma upp mitt inglasade utrymme.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|